فارس ، (شرح آنلاین) - نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ مشکلات کنونی در بازار ناشی از سومدیریت‌ها است و کمتر متأثر از تحریم‌های خارجی است به عنوان مثال تا همین دو یا سه سال قبل هم گفتند مجوز مرغداری و دامداری ممنوع است چرا که اشباع شده است حال چه شده که یکباره گوشت و مرغ نیست.

سیدراضی نوری مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور گفت: باید برای بهبود وضعیت بازار چاره‌ای بیندیشیم نباید بازار ما متأثر از مجموعه‌های خارجی باشد و اگر اقتصاد ما از ثبات برخوردار باشد با لرزه‌هایی که توسط دشمنان ما ایجاد می‌شود تکان نخواهد کرد.

وی افزود:‌ متأسفانه چندین سال است که اقتصاد مقاومتی بر جای مانده و اگر ما بر حسب قابلیت‌ها ظرفیت‌های داخلی‌مان را به کار بگیریم و به نیروی جوان اعتماد کنیم ممکن است مشکلات کوچکی پیش‌ پای‌مان باشد اما بازارمان متأثر از تهدیدات خارجی نخواهد بود.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمی‌گویم که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی اجرایی نشده اما بسیار جزیی پیش رفته و باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد و جدیت بیشتری در اجرای این سیاست‌ها وجود داشته باشد.

نوری با اشاره به احتکار برخی کالاها توسط سواستفاده‌کنندگان خاطرنشان کرد:‌ انتظار داریم تا دستگاه‌های نظارتی با محتکرین نظارت بیشتری داشته باشند و نظارت‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا ما شاهد اعمال فشارها به مردم نباشیم.

وی افزود: مشکلات کنونی در بازار ناشی از سومدیریت‌ها است و کمتر متأثر از تحریم‌ های خارجی است به عنوان مثال تا همین دو یا سه سال قبل هم گفتند مجوز مرغداری و دامداری ممنوع است چرا که اشباع شده است حال چه شده که یکباره گوشت و مرغ نیست. اگر مدیریت‌ها خوب بود و اگر پیش‌بینی‌ها از قبل انجام می‌شود و بحث صادرات محصولات را مدنظر قرار می‌دادیم امروز با این مشکلات مواجه نبودیم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کل صادرات ما به اروپا کمتر از ۵۰ درصد صادرات ما به افغانستان است اما ما افغانستان و دیگر کشورهای منطقه و بازارهای آنها را جدی نگرفتیم و این مسئله به درستی مدیریت نشد.

نوری خاطرنشان کرد: در زمانی که موضوع برجام مطرح بود مسئولین ما متأسفانه برخورد خوبی با کشور چین نداشتند. ما باید بدانیم که دنیا در اروپا و آمریکا خلاصه نمی‌شود

 

الف خ ۷۲/