فارس ، (شرح آنلاین) - وزارت خارجه آمریکا جایزه‌ای را که قرار بوده به یک روزنامه‌نگار فنلاندی بابت شجاعت در روزنامه‌نگاری اهدا کند به دلیل انتقادش از « دونالد ترامپ » لغو کرده است.

یک روزنامه‌نگار فنلاندی می‌گوید وزارت خارجه آمریکا جایزه‌ای را که قرار بوده به او بابت شجاعت در روزنامه‌نگاری اهدا کند به دلیل انتقادش از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا لغو کرده است.

مجله فارن‌پالیسی پنجشنبه گزارش داد وزارت خارجه آمریکا در ابتدا به «جسیکا آرو» اطلاع داد واجد شرایط دریافت «جایزه بین‌المللی زنان شجاع» شده، اما مدتی بعد اعلام کرد که «اشتباهی تأسف‌آور» رخ داده و او برنده این جایزه نیست.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به هیل گفت: «به دلیل ناهماهنگی در ارتباط با نامزدها و سفارت‌خانه‌هایمان اشتباهی تأسف‌آور رخ داد و به یکی از نامزدها به اشتباه اطلاع داده شد که نام او به عنوان برنده نهایی انتخاب شده است. بابت این اشتباه متأسفیم.»

علی‌رغم این یک مقام وزارت خارجه آمریکا به شرط عدم افشای نام به فارن‌پالیسی گفت اهدای جایزه به جسیکا آرو به دلیل انتقادات او در گذشته از دونالد ترامپ لغو شد.

جسیکا آرو در مصاحبه با فارن‌پالیسی، لغو جایزه‌اش به دلیل انتقاد از ترامپ را تأیید کرده و اینکه دولت آمریکا اجازه می‌دهد مسائل پیش‌ پا افتاده در تصمیم‌گیری‌های آن دخالت کند را «هراس‌آور» توصیف کرده است.

آرو گفت: «وقتی به من بدون اطلاع قبلی گفته شد که کنار گذاشته شده‌‌ام، دچار هراس و شوک شدم. این واقعیت که تصمیم‌های سیاسی یا تنگ‌نظری‌های رئیس‌جمهور روی تصمیم‌گیری دیپلمات‌های آمریکا برای انتخاب یا عدم انتخاب آثار حقوق بشری افراد اثر می‌گذارد واقعیت واقعاً هراس‌آوری است.»

 

الف خ ۷۲ /