مهر ، (شرح آنلاین) - تفاهم نامه‌ای بین سازمان‌ بهزیستی و بسیج سازندگی کشور برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی و مناسب سازی ۱۰ هزار واحد امضا شد.

صبح امروز طی مراسمی با حضور وحید قبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور و محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور تفاهم نامه مشترک برای ساخت پنج هزار واحد مسکونی و مناسب سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی معلولان و مددجویان سازمان بهزیستی امضا شد.

قبادی دانا در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: امروز با امضای این تفاهمنامه نهضت مردمی مناسب سازی محیط زندگی عزیزان دارای معلولیت جسمی تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور را آغاز می‌کنیم.

وی افزود: با این تفاهم نامه ساخت پنج هزار واحد مسکونی و همچنین مناسب سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی برای معلولین آغاز می‌شود که طی آن ۱۰ میلیون وام بلاعوض از سوی سازمان به افراد تحت پوشش این طرح تعلق می‌گیرد و همچنین انشعاب آب و برق برای آنها رایگان است. عملیات احداث این واحدها توسط بسیج در مدت یک سال انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: هدف ما در این طرح مناسب سازی شرایط محیط زندگی مددجویان و معلولان است و این حرکت عظیم می‌تواند آغازی برای همکاری سازمان بهزیستی با گروه‌های جهادی و بسیجیان باشد. در این حرکت عظیم و خیرخواهانه از بخش‌های دولتی مانند استانداری نیز کمک خواهیم گرفت.

به کارگیری ۱۱ هزار گروه جهادی برای ساخت منازل مسکونی معلولین

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز درباره این تفاهمنامه همکاری گفت: با تدبیر ریاست محترم سازمان بسیج مستضعفین ۴۰ هزار پروژه عمرانی زودبازده در دستور کار قرار گرفته و در این حرکت عظیم تلاش داریم از ۱۱ هزار گروه جهادی استفاده کنیم.

وی افزود: تفاهمنامه احداث ۵ هزار واحد مسکونی مددجویان و بهینه‌سازی ۱۰ هزار واحد مسکونی مددجویان سازمان بهزیستی کشور از نوروز امسال و با حرکت گروه‌های جهادی در روستاها و مناطق محروم و همچنین به محله‌های پیرامونی شهرهای با جمعیت کمتر از ۲۵ هزار نفر آغاز می‌شود.

زهرایی در ادامه تصریح کرد: مدت زمانی که ما برای ساخت این واحدهای مسکونی و بهینه سازی آنها در نظر گرفته‌ایم یک سال است. ما نظر داریم با همکاری گروه‌های جهادی و با استفاده از توان و پتانسیل عظیم بسیج در مدت یک سال در روستاها و مناطق محروم و حاشیه شهرها این واحدهای مسکونی را احداث و در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار دهیم.

 

الف خ ۷۲ /