سمنان،مهر،(شرح آنلاین ) -فرمانده انتظامی استان سمنان بابیان اینکه خریدوفروش مواد محترقه جرم است، گفت: ۱۳ کیلوگرم مواد محترقه دست‌ساز در گرمسار کشف شد.

سردار روح الامین قاسمی امروز در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی فرماندهی انتظامی سمنان بابیان اینکه ۱۳ کیلوگرم مواد محترقه دست‌ساز در ایوانکی گرمسار کشف شد، ابراز داشت: این اقدام در راستای نزدیکی چهارشنبه آخر سال و اجرای طرح استقبال از بهار صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه فرماندهی انتظامی گرمسار در دو عملیات موفق به کشف ۸.۶۵۰ کیلوگرم و پنج کیلوگرم ترقه شدند، اضافه کرد: دو جوانی ۲۰ و ۱۸ ساله اقدام به فروش این مواد خطرناک می‌کردند که با هوشیاری مأموران مورد شناسایی قرار گرفتند.

فرمانده انتظامی استان سمنان در خبر دیگری از کشف پنج هزار و ۱۰۰ قلم انواع ترقه غیر مجاز از سوپر مارکتی واقع در شهر درجزین مهدی‌شهر خبر داد و ابراز داشت: در بررسی مغازه این تعداد مواد محترقه کشف شد که ارزش آن‌ها حدود ۱۰ میلیون ریال برآورد می‌شود.

قاسمی بابیان اینکه نگهداری و فروش ترقه جرم محسوب می‌شود، تصریح کرد: پلیس با قاطعیت با بر هم زنندگان امنیت عمومی برخورد و با افراد و واحدهای صنفی که اقدام به نگهداری و فروش مواد محترقه کنند برابر قانون رفتار خواهد کرد.

وی بابیان اینکه فروشندگان مواد محترقه در فضای مجازی نیز زیر ذره بین پلیس فتا استان سمنان خواهند بود، اضافه کرد: تبلیغ، فروش و عرضه ترقه جات در فضای مجازی ممنوع است و برابر مقررات با عاملان این رفتار غیرقانونی برخورد می‌شود.

 

پ ع ۷۲/