صداوسیما،(شرح آنلاین) - معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون:​ اجماع کارشناسان اقتصادی این است که یارانه نقدی بهتر از کوپن الکترونیکی است

احمد میدری ،معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون ،در نشست مقدماتی شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی که با حضور وزیر تعاون برگزار شد، افزود: کمبود ارز برای کالا‌های اساسی و بحث مشکل انتقال ارز از مهمترین علت‌های افزایش قیمت مواد خوراکی در چند ماه اخیر بوده است.

معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای تأمین کالا‌های اساسی یا باید یارانه نقدی به میزان مابه التفاوت ارز دولتی با ارز آزاد پرداخت یا توزیع کالا با استفاده از کوپن الکترونیکی انجام شود.

میدری افزود: اجماع کارشناسان اقتصادی این است که یارانه نقدی بهتر از کوپن الکترونیکی است، اما یارانه نقدی می‌تواند تقاضای سوداگری را دامن بزند و منابع مردم و سرمایه گذاران به سمت کالا‌های اساسی بیاید و با جهش شدید قیمت مواجه باشیم.

احمد میدری ،معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون ،گفت: ما باید مسیر نقدینگی و ارز را به سمت بنگاه‌ها و بازار‌های مالی تحت کنترل سوق دهیم و ابزار کنترلی ما این است که از فاکتور الکترونیکی استفاده کنیم.

میدری ،معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون ،افزود: ​از سال ۹۲ قرار بود فاکتور الکترونیکی اجرا شود که بجز معاملات کالا‌های پتروشیمی در سایر موارد اقدامی نشده است و تا زمانی که فاکتور الکترونیکی وجود نداشته باشد نمی‌توان به سمت کالابرگ الکترونیکی و یارانه نقدی حرکت کرد.

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در واکنش به سخنان معاونش گفت: حتماً باید برای ما اثبات شود که آیا پرداخت یارانه نقدی اثری کاهنده در سطح عمومی قیمت‌ها دارد یا ندارد و باید شورای عالی رفاه در این زمینه به نتیجه برسد.

 

س ر ۷۰/