میزان ، (شرح آنلاین) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: همه افرادی که دارای بیمه شغلی هستند باید بیمه از کارافتادگی، بیمه درمان وبیمه بیکاری بگیرند. علاوه بر این تکالیف دیگری نیز درمقابل دیگر اقشار جامعه مثل زنبوردان و رانندگان و روستاییان و کشاورزان داریم که در این موارد نیز فعالیت‌های خوبی در حال انجام است.

محمد شریعتمداری  درخصوص اینکه آیا وزارت تعاون کارو رفاه اجتماعی مسئولیت رسیدگی به بیمه افرادی که کارفرما ندارند،بیمه روستاییان ،  را به نیز عهده دارد یا خیر اظهار داشت: براساس آنچه که روال طبیعی وزرات تعاون، کار و رفاه اجتماعی است مشخص کردن سهم کارفرما و سهم کارگر از وظایف این وزرات خانه است، اما علاوه بر این تکالیفی را دولت به ما داده که برای دیگر اقشار جامعه به طور مثال ب ،زنبورداران، قالیبافان و رانندگان نیز پیگیر باشیم .در خصوص این قشر از جامعه باید یارانه بیمه این گروه‌ها را صندوق هدفمندی یارانه‌ها تامین کند تا ما بتوانیم آن را توسعه بدهیم.

وی در ادامه افزود:بیمه این قشر از جامعه را تا به حال انجام داده ایم و باید این کار را توسعه بدهیم و به کمال برسانیم. یعنی نباید اجازه بدهیم کارگران ساختمانی و دیگران از این حلقه بیرون بمانند.

محمد شریعتمداری در خصوص بیمه روستاییان و کشاورزان نیز گفت:در مورد بیمه روستاییان یک کار ترویجی در حال انجام است تا جامعه‌ای که حدود دو میلیون و ۳۰ هزار نفر مخاطب در سطوح روستایی دارد تحت پوشش بیمه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزوان قرار گیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه تا کنون حدود یک میلیون و ششصد هزار نفر تحت پوشش بیمه روستاییان و کشاورزان قرار گرفتند افزود:به دلیل اینکه روستاییان کارفرما ندارند سهم آن‌ها باید از منابع استانی تامین شود و هرچه این تامین مالی با سرعت بیشتری جلو رود کار نیز با سرعت بیشتری ادامه پیدا خواهد کرد.

 

س ر ۷۰/