مهر ، (شرح آنلاین) - نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نیروی انتظامی را موظف کردند که اقدام به پلمب ستادها و مراکز انتخاباتی غیرمجاز کند.

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ، وکلای ملت ماده ۲۳۶ را تصویب رساندند.

بر اساس مصوبه مجلس، ماده ۶۳ قانون و تبصره‌های آن به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۶۳- هر نامزد می‌تواند در مرکز استان حوزه انتخابیه اصلی دارای یک ستاد تبلیغات مرکزی و در هر یک از حوزه‌های انتخابیه فرعی و تابعه فرعی آن استان نیز دارای یک ستاد به تفکیک خواهران و برادران باشد. در شهرهایی که دارای مناطق چندگانه شهری هستند، در هر منطقه شهرداری یک ستاد انتخابات فرعی به ترتیب فوق می‌تواند دایر باشد.

تبصره ۱- تشکیل ستاد تبلیغات انتخاباتی اعم از اصلی و فرعی بدون اعلام قبلی نشانی ستاد و نام مسئول آن توسط نامزد یا نماینده رسمی وی به فرمانداری یا بخشداری ممنوع است.

فرمانداری با بخشداری مربوطه موظف است بلافاصله مشخصات فوق را به هیئت اجرایی و هیئت نظارت مربوطه ارسال کند. در صورت تخلف از این حکم، فرد تشکیل دهنده ستاد به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس محکوم می‌شود.

تبصره ۲- معرفی افرادی که سابقه محکومیت کیفری مؤثر یا تخلفات و جرایم انتخاباتی داشته باشند، به عنوان رئیس یا مسئول ستاد اعم از اصلی و فرعی ممنوع و تشکیل آن در حکم ستاد غیرمجاز است.

تبصره ۳- مسئولیت اداره و نظارت بر اجرای ضوابط و قوانین توسط ستادهای تبلیغاتی برعهده رئیس ستاد تبلیغات مرکزی هر نامزد است. این امر نافی مسئولیت نامزدها در این خصوص نیست.

تبصره ۴- ستادهای تبلیغاتی مکلف هستند آموزش‌های لازم را به عوامل خود جهت فعالیت در چارچوب قانون ارائه دهند.

تبصره ۵- نیروی انتظامی موظف است ضمن هماهنگی با هیئت‌های اجرایی اقدام به پلمب ستادها و مراکز غیرمجاز کند و گزارش آن را به هیئت‌های اجرایی و نظارت حوزه مربوطه ارسال کند.

 

 

الف خ ۷۲ /