صداو سیما،(شرح آنلاین)-رئیس قوه قضائیه: بهره گیری از نیرو‌های جوان، انقلابی و کارامد را در دستگاه قضا پیگیری خواهیم کرد

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی ،  رئیس جدید قوه قضائیه در مراسم معارفه خود گفت: خوشبختانه قوه قضائیه پیشرفت‌های خوبی دارد، اما مردم در حوزه عدالت همچنان انتظار بیشتری دارند.

وی افزود: از تضمین سلامت قوه قضائیه به شدت حمایت می‌کنیم و برخورد عبرت آموز با مفسدان اقتصادی را در اولویت قرار خواهیم داد و با قاطعیت دنبال خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر اصلاح ساختاری گفت: باید همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در مبارزه با مفاسد اقتصادی همکاری کنند و خود قضات از پشتیبانان سلامت نهاد قضایی هستند و همه بخش‌های نظارتی باید پای کار بیایند و اولویت ما در مبارزه با فساد باید پیشگیری باشد و نباید اجازه دهیم این همه پرونده وارد دستگاه قضایی شود.

تمام تلاشم حرکت در جهت کاهش آلام، اجرای اعدالت و آنچه مورد خواست مردم عزیزاست

رئیس جدید قوه قضائیه تاکید کرد: ­اجرای قانون را در همه سطوح کشور باید جدی گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی گفت: بدون تردید خدمات ارزنده‌ای در این چهار دهه توسط این بزرگان ارائه شده است که همه آن‌ها قابل تقدیر است و هر کس با امکانات و برنامه‌هایی که داشت، تلاش کرد تا امروز این شرایط و وضعیت را ما داشته باشیم.

وی افزود: حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه گزارشی از تلاش‌ها و خدمات بیان کرد که بخشی از کار‌ها و تلاش‌ها بود و طبیعتا دراین فرصت نمی‌شود بسیاری از خدمات انجام شده را بیان کرد؛ در فاصله سه ساله‌ای که از قوه قضائیه فاصله داشتم فرصتی پیدا کردم و بیش از گذشته با مشکلات تنگنا‌ها و الام زندگی مردم در سطوح مختلف آشنا شدم.

رئیس جدید قوه قضائیه گفت: تمام تلاشم در قوه قضائیه این است که در جهت کاهش آلام، اجرای اعدالت و آنچه مورد خواست مردم عزیز است، حرکت کنم و آنچه در حکم مقام معظم رهبری آمده منشور کاری همه همکاران بنده در دستگاه قضایی در این دوره است.