مهرٰٰٰٰٰ؛(شرح آنلاین)- مقامات رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات این رژیم به تهدید جبهه جنوبی این رژیم اشاره کرده و هراس خود از مقاومت فلسطین در غزه را پنهان نکرده اند.

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات رژیم صهیونیستی، موضع گیری ها برای عملیات نظامی به منظور آنچه نابودی حماس و بهزیرکشیدن آن از قدرت در غزه خوانده می‌شود، افزایش می‌یابد اما این تلاشی از روی یاس و ناامیدی و تحرکی برای جلب نظر رأی دهندگان صهیونیستی که فکر می‌کنند اعراب جز زبان زور نمی‌فهمند، است.

آویگدور لیبرمن رئیس حزب اسرائیل «خانه ما» و وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی آنچه در جنوب این رژیم رخ می‌دهد را تن دادن به تروریسم می‌داند.

وی که از حامیان قوی جنگ افروزی ضد فلسطینی‌ها در غزه است مدعی است که اگر چاره‌ای برای جبهه جنوب اندیشیده نشود وضعیتی مشابه شمال این رژیم برایشان به وجود خواهد آمد. لیبرمن بر خواسته خود مبنی بر عملیات ضد غزه اصرار دارد.

وی گفت: «من زمانی که وزیر بودم از نتانیاهو خواستم که رهبران حماس را ترور کنیم اما وی مخالفت کرد و برخی اعضای کابینه نظرشان این بود که وزیر امنیت ساقط شود و در نهایت چاره‌ای جز رفتن برایم باقی نماند. هماهنگی فزاینده میان حماس و حزب الله پس از دو سال به اوضاع بسیار پیچیده منجر خواهد شد و شرایطی مشابه جنگ کیپور رقم خواهد خورد و این را از تعداد موشک‌هایی که جهاد اسلامی و حماس در غزه دارند می‌توان حس کرد که به قلب «غوش دان» می‌رسد و نیز از موشک‌های دقیق در غزه باید درک کرد».

در همین راستا موشه یعلون وزیر جنگ اسبق نیز با اشاره به غزه اعلام کرد: «حماس می‌داند که ما در آستانه انتخابات هستیم و به دنبال جنگ نیستیم و از این موضع علیه ما بهره می‌برد و به ما فشار وارد می‌کند. هنگامی که مقاومت فلسطین ۴۷۰ موشک به اسرائیل شلیک می‌کند و ما واکنشی نشان نمی‌دهیم، این فاجعه است‌»هنگامی که مقاومت فلسطین ۴۷۰ موشک به اسرائیل شلیک می‌کند و ما واکنشی نشان نمی‌دهیم، این فاجعه است.

در همین حال روزنامه صهیونیستی معاریو نیز در این باره نوشت: «اوضاع در حال انفجار کرانه باختری، بیت المقدس و غزه بر اسرائیلی‌ها در آستانه انتخابات تأثیرگذار است. حماس به خوبی متوجه اوضاع است و با اقدامات حساب شده و برنامه ریزی شده دست به اقداماتی می‌زند که از جمله آنها تظاهرات و بالن‌های آتشزاست. یحیی السنوار رهبر حماس در غزه نشان داده که به مراتب از اسلاف خود باهوش‌تر است و اسرائیل را در برابر چالشهای جدیدی قرار داده است.‌یحیی السنوار رهبر حماس در غزه نشان داده که به مراتب از اسلاف خود باهوش‌تر است و اسرائیل را در برابر چالشهای جدیدی قرار داده است. السنوار به خوبی می‌داند که می‌توان بدون درگیری شدید به اسرائیل فشار وارد کرد و دستاوردهای سیاسی به دست آورد و در آستانه انتخابات شرایط برای نتانیاهو سخت‌تر شده است.

این رسانه می‌نویسد: نتانیاهو درگیری کوتاه مدت ماه جولای گذشته و تحولات پس از آن از جمله استعفای لیبرمن را به خاطر دارد اما اگر حتی نتانیاهو و حماس هم به درگیری تمایلی نداشته باشند اما احتمال بحرانی شدن روند تحولات و درگیری شدید قبل از انتخابات وجود دارد و این را منابع امنیتی در تل آویو گفته اند».

پایگاه والا رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: «قواعد بازی فلسطینی‌ها در غزه افزایش آتش بدون حرکت به سوی جنگ است. کابینه اسرائیل در حال حاضر به دنبال گذراندن وقت تا انتخابات است اما احتمال جنگ هم بعید نیست».

اما به اذعان منابع امنیتی رژیم صهیونیستی؛ این موضع گیری های مقامات صهیونیست با هدف جلب توجه رأی دهندگان اسرائیلی است؛ اما واقعیت این است که توان بازدارندگی تلآویو در حال از بین رفتن است و حماس روز به روز قوی‌تر می‌شود و دستاوردهای بیشتری به دست می‌آورد.

واقعیت این است که صهیونیست‌ها از جنگ هراس دارند. در هراس نظامیان صهیونیست از فلسطینی‌ها همین بس که یک جوان فلسطین به برج دیده بانی در شهرک ایل در کرانه باختری می‌رود و با نظامی اسرائیلی درگیر می‌شود و با سنگ بر سرش می‌زند و وی را زخمی می‌کند که این بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به دنبال داشت. این گویا ترس و وحشتی است که نظامیان رژیم صهیونیستی از حملات فلسطینی‌ها دارند.

اما در اعتراف آشکار به ترس و وحشت اسرائیلی‌ها از فلسطینی‌ها یک جامعه شناس اسرائیلی به نام «زئیف عودید مناحم» طی گزارشی در کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نگرانی درباره نسل آتی پرداخت.

در این گزارش وی با اشاره به ترس خانواده یهودی که از آرژانتین به فلسطین اشغالی آمده و در یکی از شهرک‌های اطراف غزه ساکن و سوالی که از فرد ۱۰ ساله این خانواده پرسیده می‌شود مبنی بر اینکه کلاً از چه می ترسد و جوابش پرداخته است. این اسرائیلی ۱۰ ساله در جواب گفت: «از این می‌ترسم که یک عرب از تونل خارج شود و هنگام خواب مرا با خود ببرد».

این جامعه شناس اسرائیلی اعلام کرد: «پاسخ این اسرائیلی ۱۰ ساله من به عنوان جامعه شناس تربیتی را در برابر حقیقت هولناک قرار داد. نمی دانم چگونه این قبلاً به ذهنم خطور نکرده است. این تصویری است که از اعراب در ذهن نسل جدید وجود دارد. نسل ما تصویری که از اعراب در ذهن داشت عرب بزدلی که چاق است و الاغ سوار و همواره تخم مرغ پخته می‌خورد و چای می نوشد. تصویر نظامی عربی هم نزد نسل ما نظامی ترسو و تسلیم شده در جنگ ۴۸ و جنگ شش روزه ۶۷ بود که در هر جنگی شکست خورده است. تصویر نظامی اسرائیلی نزد نسل ما شکست ناپذیر بود. ما حتی سازمان آزادی بخش فلسطین را هم از لبنان بیرون کردیم و شکست را به آنها چشاندیم.

این جامعه شناس اذعان کرد: اما در حال حاضر اوضاع کاملاً فرق کرده و بسیار خطرناک است‌جامعه شناس اسرائیلی: در حال حاضر اوضاع کاملاً فرق کرده و بسیار خطرناک است. ساکنان جنوب اسرائیل به رزمندگان حماس به شکل افرادی که از دل زمین بیرون می آیند تا نظامیان را بربایند. می‌نگرند. آنها رزمندگان حماس را به عنوان افرادی که نظامیان اسرائیلی را میکشند می ببیند؛ در حالی که در مدارس ما به آنها می‌گوئیم که نظامیان اسرائیلی همیشه پیروزند و شکست نمی‌خورند.

زئیف عودید مناحم با اشاره به ترسی که موشک‌های مقاومت فلسطین در دل صهیونیست‌ها ایجاد کرده است، اعلام کرد: نباید زندگی در پناهگاه و صدای آژیر و گریه افرادی که به پناهگاه می‌گریزند را فراموش کنیم. همه این تصاویر سبب می‌شود که ما شاهد نسل ضعیفی در آینده باشیم. تصویری که در ناخودآگاه این افراد وجود دارد حماس به عنوان دشمنی قوی است و اینکه ما شکست خورده ایم».

این جامعه شناس اسرائیلی روی ضعف مهم صهیونیست‌ها دست گذاشته است یعنی ناکارآمدی نظامیان صهیونیست و آشفتگی صهیونیست‌ها. آنچه تل آویو همواره به دنبال سانسور آن بوده است یعنی ترس و وحشتی که موشک‌های مقاومت فلسطین در دل صهیونیست‌ها ایجاد کرده است را می‌توان از زبان خود صهیونیست‌ها شنید.

قدر مسلم آن است که مقاومت فلسطین کابوس صهیونیست‌ها شده است و آنها لحظه‌ای احساس امنیت نمی‌کنند.