جلفا،(شرح آنلاین) - مشاور و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: به زودی با تمهدیدات در نظر گرفته شده دستور واردات ۴۰۰ قلم کالای جدید ازطریق مناطق آزاد کشور داده می‌شود.

صادق نجفی ظهر امروز در آئین افتتاح چهار طرح صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با اعلام این خبر افزود: اقدامات لازم برای فعال سازی بیش از پیش بازارچه‌های مرزی در حال انجام است و امکان واردات کالاهای بیشتر برای تأمین نیاز داخلی داده می‌شود.

وی اظهار داشت: امکان واردات تا سقف ۲۰۰ میلیون دلار برای مرزنشین‌ها پیش بینی شده اما حمایت از تولید داخلی نیز مد نظر است تا رونق داخلی بخش تولید مورد حمایت قرار گیرد.

معاون وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید برندهای برتر جهانی در منطقه آزاد ارس تولید شوند ادامه داد: ارس می‌تواند به صادر کننده نفت کشور نیز تبدیل شود.

نجفی با بیان اینکه می‌توان هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کرد اضافه کرد: تمام مسؤولان باید با ریسک پذیری امکان خروج کشور از شرایطموجود را برای ملت فراهم کنند و از محاکمه و بازخواست نترسند، کشور امروز به کارهای شاق و ریسکی نیازمند است.

وی گفت: اکنون باید فرهنگ دفاع مقدس و مدیریت جهادی آن دوران را الگوی کاری خود قرار دهیم به نحوی که اکنون وارد کنندگان می‌توانند ۴ هزار قلم کالا را بدون ثبت سفارش برای تأمین نیازهای مردم کشور وارد کنند.