جلفا،(شرح آنلاین) - امام جمعه جلفا گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به دنبال دشمن تراشی نیست، این شرق و غرب هستند که از چپ و راست ما را مورد هجوم قرار داده اند.

حجت الاسلام سالار سنجری ظهر امروز در آئین افتتاح چهار طرح صنعتی و گردشگری در منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس با بیان این مطلب ابراز داشت: تقدیم ۲۳۰ هزار شهید برای جمهوری اسلامی در مقابل یک دشمن حقیقی بوده و ملت ایران برای مقابله با استکبار جهانی این همه هزینه است.

وی افزود: اکنون انقلاب اسلامی قدرت سوم جهانی را ایجاد کرده و دنیای غرب بر اساس یک این ایدئولوژی که در برابر ایدئولوژی کمونیسم و لیبرالیسم ایجاد شده ایستادگی می‌کند.

حجت الاسلام سنجری ادامه داد: اکنون آخرین جنگ تمدنی در برابر اسلام جنگ اقتصادی است و به طور قطع ما محکوم به پیروزی هستیم.

امام جمعه جلفا ابراز کرد: با تقلید از دیگر کشورها نمی‌توان کشور را اداره کرد و مانیفست گام دوم انقلاب رهبری تبیین کننده راه ما در دومین چله انقلاب است.

حجت الاسلام سنجری گفت: جنس سرمایه گذاران امروز کشورمان جنس سرداران جنگ است که تاکنون انقلاب را پیش برده‌اند و اکنون انقلابی گری با یقه آخوندی و انگشتر عقیق معنا ندارد بلکه با قبول ریسک در شرایط کنونی اقتصادی کشور برای ایجاد تولید و اشتغال از سوی سرمایه گذاران معنا پیدا می‌کند.

وی ابراز کرد: مردان انقلابی اکنون در حوزه اقتصادی کشور فعالند و اگر توانستیم تولید، پیشرفت در حوزه صادرات و ایجاد پایه‌های اشتغال و تأمین زیر ساخت‌ها را فراهم کنیم انقلاب را تقویت کرده‌ایم.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این آئین با بیان اینکه با تغییر نگاه‌ها به اقتصاد مناطق آزاد در حال تبدیل شدن به محلی برای شکوفایی اقتصادی هستند.

مرتضی آبدار گردشگری را دارای ارزش ویژه در اقتصاد بدون نفت در کشور دانست و افزود: هر کسی بتواند در راستای تحقق منویات رهبری با ایجاد اشتغال در این بخش دست جوانی را بگیرد ما دست او را می‌بوسیم.

وی از راه اندازی قطار گردشگری جلفا تبریز هم خبر داد و گفت: با ایجاد امکانات اقامتی در منطقه آزاد ارس ظرفیت پذیراییی از مسافران نیز افزایش می‌یابد و می‌توان از محیط زیست ان برای جذب گردشگر و سرمایه گذار داخلی و خارجی بهره برد.