بیرجند، مهر، (شرح آنلاین) - مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از اجرای طرح نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفند ماه خبر داد و گفت: ۱۵۰ امدادگر در این طرح آموزش دیده و آماده باش هستند.

محمد رحیم شهریاری امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه خراسان جنوبی جزو ۱۵ استان حادثه خیز در حوادث جاده‌ای است، افزود: همچنین این استان جزو پنج استان حادثه خیز کشور است.

وی با اشاره به طرح نوروزی هلال احمر بیان کرد: این طرح از ۲۵ اسفند ماه آغاز می‌شود و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه دارد.

شهریاری با بیان اینکه ۱۵۰ امدادگر در طرح نوروزی آماده‌باش هستند، اظهار کرد: همچنین ۲۳ پایگاه ثابت و هفت پایگاه سیار در این طرح همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این طرح ۴۲ خودرو امداد و نجات و ۷۰ خودرو امداد برای پشتیبانی به کار گرفته خواهد شد، افزود: همچنین یک دستگاه بالگرد امدادی برای طرح نوروزی در مواقع بحرانی پیش‌بینی‌شده و در محل مستقر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به دیگر برنامه‌های هلال احمر در ایام نوروزی بیان کرد: ۱۸ ایستگاه سلامت در ورودی شهرها مستقر می‌شود.

وی با بیان اینکه در این ایستگاه‌ها خدماتی مانند تست قند خون و فشار خون به صورت رایگان انجام شده می‌شود، افزود: همچنین اقلام تبلیغاتی، بروشورهای اطلاع‌رسانی و نقشه‌های راهنمای گردشگری در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

شهریاری بیان کرد: ۱۱ خیمه نماز و ۱۶ فضای دوستدار کودک در محل استقرار پست‌های ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی برپا می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به پیش رو بودن چهارشنبه سوری بیان کرد: تیم‌های واکنش سریع و پایگاه‌های هلال احمر برای امدادرسانی به حوادث ناشی از چهارشنبه آخر سال در حال آماده‌باش هستند.

وی با اشاره به امدادرسانی هلال احمر به حوادث سال جاری بیان کرد: نیروهای هلال احمر در سال جاری به هزار و ۳۷۸ حادثه اعم از برف و کولاک، جاده‌ای، خدمات حضوری در پایگاه‌ها، آتش‌سوزی، ریزش آوار و سیل و آب‌گرفتگی امدادرسانی کرده‌اند.

شهریاری با بیان اینکه بیشترین امدادرسانی مربوط به حوادث جاده‌ای بوده است، افزود: در این حوادث به ۶ هزار و ۵۳۹ نفر امدادرسانی شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی بیان کرد: از شهروندان خواستاریم هنگام مواجهه با حادثه با شماره‌گیری ۱۱۲ از خدمات امدادی هلال احمر بهره مند شوند.

 

پ ع ۷۲/