پلیس ، (شرح انلاین) - رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا از کشف 167 کیلوگرم شیشه در بازرسی از یک دستگاه بونکر گاز در خراسان جنوبی خبر داد.

سردار محمد مسعود زاهدیان در حاشیه سفر به استان خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان خراسان جنوبی از انتقال محموله مواد مخدر از سیستان و بلوچستان به شهرهای مرکزی کشور مطلع شدند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام اقدامات اطلاعاتی دریافتند، قرار است انتقال این محموله توسط یک دستگاه بونکر گاز انجام شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اجرای طرح ایست و بازرسی در کلیه محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی، گفت: پلیس با مشاهده یک دستگاه بونکر گاز، بلافاصله آن را متوقف کردند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: با توجه به اینکه خودرو حامل گاز بود و عملیات بازرسی خودرو به سختی انجام می شد اما با تلاش فراوان ماموران پلیس،  ۱۶۷کیلو مواد مخدر صنعتی “شیشه” کشف شد.

سردار زاهدیان با اعلام اینکه محموله مکشوفه بزرگترین محموله شیشه است که در افغانستان تولید و در خراسان جنوبی به صورت یک جا کشف شده، تصریح کرد: طی سال جاری، بیش از ۴۴۵ کیلو شیشه در استان خراسان جنوبی کشف شده که زنگ خطری برای ایران و جامعه جهانی است.

وی بر همراهی همه سازمان های مقابله ای در بحث مبارزه با مواد مخدر تأکید و تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۶۷۰ تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شده که این نشانگر آن است که پلیس در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر قرار دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با بیان این که زنگ خطر مواد مخدر صنعتی در دنیا به صدا درآمده است، گفت: در صورت عدم اقدام قاطع جهانی در برخورد با سرشاخه های مواد مخدر، طی چند سال آینده کشور افغانستان به تولید کننده عمده شیشه در جهان تبدیل خواهد شد.

سردار زاهدیان به اثرات مخرب و خانمان سوز مواد مخدر صنعتی اشاره و تصریح کرد: در بسیاری از جرایم خشن رخ داده در سطح کشور و دنیا، نقش مصرف مواد مخدر صنعتی توسط عامل جنایت مشخص شده که بایستی اقدامات مقابله ای جدی تری در این زمینه صورت پذیرد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا به خانواده ها توصیه کرد: با مراقبت از فرزندان خود زمینه را برای کشانده شدن اعضای خانواده به سمت اعتیاد فراهم نکنند و در صورتی که فردی آلوده به مواد مخدر شد در همان مراحل اولیه روند درمان وی پیگیری شود تا زمینه برگشت وی به حالت عادی فراهم گردد.

الف خ ۷۲ /