رویترز ، ( شرح انلاین) - دلار با داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا دچار افت شدید شد و بدترین افت هفتگی خود در بیش از ۳ ماه گذشته را ثبت کرد و پوند نیز با رد برگزیت بدون قرارداد تجاری در پارلمان انگلیس جهش کرد.

روز جمعه، با داده‌های اقتصادی ضعیف آمریکا، دلار به طور گسترده‌ای افت کرد و بدترین افت هفتگی خود در بیش از ۳ ماه گذشته را ثبت کرد. پس از این که پارلمان انگلیس برگزیت بدون قرارداد تجاری را رد کرد، پوند نزدیک به بالاترین رکورد خود از ماه جون تا کنون باقی ماند. که شاهد رکود دلار و ارز را در این هفته اخر سال بوده ایم

در ماه فوریه میزان تولید تولیدکنندگان آمریکا برای دومین ماه متوالی افت کرد و فعالیت کارخانجات ایالت نیویورک از حد انتظارات پایین‌تر شد، که نشان‌دهنده تداوم روند کند شدن شدید اقتصاد در اوایل ۳ ماهه دوم است.

شاخص دلار ۰.۲۱ درصد افت کرد و به ۹۶.۵۸۰ واحد رسید. این حرکت باعث شد که دلار بدترین افت هفتگی خود را ثبت کند. افت دلار، یورو را بالا برد و آن را با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱.۱۳۱۸ دلار رساند.

اما پس از این که پارلمان انگلستان امکان خروج بدون توافق تجاری انگلیس از اتحادیه اروپا را رد کرد، پوند به رکورد ۹ ماهه خود رسید و بزرگترین رشد خود در ۷ هفته اخیر را به ثبت رساند.

پوند که روز چهارشنبه به رکورد ۱.۳۳۸۰ دلار رسیده بود، با اندکی افت در ۱.۳۲۸۶ دلار معامله شد، اما همچنان توانست این هفته را با ۲ درصد سود به پایان برساند.