فارس ، (شرح آنلاین) - رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه تلاش دولت بر این است که در همه حال از منافع کشور دفاع کند، گفت: باید تلاش کنیم تا در شرایط جنگ اقتصادی پیام وحدت، صمیمیت و اقتدار از کشور به خارج از ایران منعکس شود.

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور عصر شنبه در نشست هم‌اندیشی با فعالان سیاسی و اجتماعی استان بوشهر با اشاره به اینکه برگزاری جلسات هم‌اندیشی میان فعالان سیاسی در استان‌ها موجب پویایی فکر و اندیشه مؤثر و تقویت تصمیم‌گیری‌ها می‌شود، گفت: خوشبختانه فعالان سیاسی و اجتماعی این استان با نگاه بلند ملی، دیدگاه‌های بسیار خوبی در زمینه‌های گوناگون دارند و مطمئناً با انرژی مضاعف می‌توانیم کارهای بزرگی را به انجام برسانیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه در دولت یازدهم تلاش بر این بود که مشکلات داخلی و خارجی کشور را بتوانیم حل و فصل کنیم و سعی کنیم در راستای توسعه اقتصادی و رفاهی مردم اقدام بزرگی را به انجام برسانیم، اظهار داشت: متأسفانه امروز در آمریکا دولتی روی کار آمده که نسبت به همه توافقات و پیمان‌های بین‌المللی بدعهدی می‌کند و نه تنها از برجام، بلکه از بسیاری از کنوانسیون‌های بین‌المللی خارج شده است.

واعظی گفت: شرایط جدیدی که امروز با آن مواجه هستیم نه بخاطر سیاست‌های دولت بلکه حاصل دفاع دولت از سیاست‌های انقلاب و آرمان‌ها و اهداف امام راحل مبنی بر مقاومت و ایستادگی در برابر زیاده‌خواهی مستکبران است.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: امروز با فشارهای بسیار زیاد از سوی آمریکا و یک جنگ تمام عیار اقتصادی علیه کشور مواجه‌ایم که این با برخی فشارهای خارجی و کارشکنی‌های داخلی همراه شده است.

واعظی با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا در شرایط جنگ اقتصادی پیام وحدت، صمیمیت و اقتدار از کشور به خارج صادر شود، گفت: باید همه همدلانه در راستای رفع مشکلات و مقابله با کارشکنی‌ها تلاش کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با پیگیری‌ها و جلسات مستمر تلاش داشته تا راه‌حل‌های مناسب را برای رفع مشکلات کشور پیدا کنند، گفت: امروز توسعه روابط و همکاری‌ها با همسایگان از ضروریات بوده و دولت در این راستا گام‌های بسیار خوبی برداشته است.

واعظی با بیان اینکه اقتدار ایران هرگز نباید در سطح بین‌الملل نادیده گرفته شود، گفت: سفر اخیر رئیس جمهور به عراق بسیار موفق و نشان‌دهنده آن است که ایران و عراق روابط گسترده‌ای دارند و باقدرت در راستای طراحی‌های مختلف برای منطقه و ایجاد صلح و ثبات تلاش می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به حادثه غمبار کشتار مسلمانان در نیوزیلند، گفت: امروز نیاز داریم تا کشورهای اسلامی همبستگی و وحدت خود را بیش از پیش افزایش دهند.

واعظی افزود: امروز غربی‌ها و آمریکایی‌ها به دنبال ترویج اسلام‌هراسی در جهان هستند، اما قدرت و انسجام مسلمانان باید بیش از پیش گسترش یافته تا مانع این اقدام آنها شویم.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه امروز برای عبور از گردنه تحریم‌ها نیاز داریم که دست به دست هم دهیم، گفت: تجربه ۴۰ سال اخیر نشان داده که ملت ایران در مقابله با توطئه و برنامه‌های دشمنان همواره بهترین وحدت و انسجام را داشته است.

واعظی با بیان اینکه باید توجه کنیم که رقابت‌های داخلی نباید پیام تفرقه را به دنبال داشته باشد، گفت: اگر از داخل کشور پیام وحدت و ارتباط نزدیک میان مسئولان صادر شود، دوران تحریم کوتاه و شکست آن قطعی خواهد بود.

رئیس دفتر رئیس جمهور استان بوشهر را استانی مهم و مرزی در کشور دانست و افزود: باید در راستای رفع مشکلات این استان بیش از پیش تلاش کنیم.

واعظی با بیان اینکه استان بوشهر در بخش‌های مختلف اقتصادی و انرژی در حال توسعه امیدوارکننده است، گفت: دولت معتقد است، ایران تنها در تهران خلاصه نمی‌شود و زمانی می‌توانیم در جامعه جهانی جایگاه بالایی داشته باشیم که سراسر ایران آباد و توسعه‌یافته باشد.

رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار داشت: دولت بودجه بسیار خوبی برای توسعه استان بوشهر در نظر گرفته است.
دکتر واعظی با اشاره به ضرورت تلاش در راستای رفع موانع توسعه صادرات گفت: یکی از راه‌های عبور از شرایط تحریم، روی آوردن به صادرات است که باید در این زمینه تلاش بیشتری انجام شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه مسئولان در برنامه‌ریزی‌ها به اشتغال‌زایی، گفت: دولت در زمینه اشتغال در ابتدا به دنبال حفظ اشتغال موجود و پس از آن فراهم کردن شرایط برای توسعه اشتغال است.

واعظی افزود: یکی از سیاست‌های دولت استفاده از نیروهای بومی در طرح‌های اشتغالی است. چرا که معتقدیم باید حتماً اولویت‌ها به نیروهای بومی تعلق گیرد و در این راستا استاندار و مسئولان استانی باید با جدیت این موضوع را پیگیری کنند.

رئیس دفتر رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از جوانان، بانوان و اقلیت‌های قومی و مذهبی در امور براساس شایسته‌سالاری در راستای اجرای منشور حقوق شهروندی، تأکید کرد و گفت: ‌اگر می‌خواهیم کشور با پیشرفت توسعه پیدا کند، باید فضا را به گونه‌ای برای جوانان فراهم کنیم که آنان امیدوارانه در بخش‌های مختلف به فعالیت مشغول شوند.

واعظی افزود: امیدآفرینی و نشاط در کشور تنها با حضور جوانان در کشور انجام می‌شود و این دوای درد امروز جامعه است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به مسئولیت‌پذیری، پشتکار و صداقت بانوان در انجام امور، اظهار داشت: حتماً باید از همه نیروهای فعال و شایسته در استان‌ها استفاده کنیم و این سیاستی است که دولت به آن باور و اعتقاد دارد.

واعظی همچنین با اشاره به ضرورت تلاش در راستای حفظ محیط زیست بویژه در مناطق تولید انرژی، گفت: باید در راستای اطلاع‌رسانی و بیان خدمات دولت در بخش‌های مختلف و نقاط گوناگون کشور به مردم تلاش کنیم.

پیش از سخنان رئیس دفتر رئیس جمهور چند نفر از فعالان سیاسی و اجتماعی استان بوشهر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پیرامون مسایل و موضوعات گوناگون استان پرداختند.

 

منبع: فارس

الف خ ۷۲ /