مهر ، (شرح آنلاین) - رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر از امدادرسانی ۴۸۰ امدادگر در ۲۴ استان متاثر از برف و کولاک گفت.

مرتضی سلیمی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمربا اشاره به آخرین جزئیات از عملیات امداد و نجات امدادگران این سازمان و گزارش حوادث جوی طی ۲۴ ساعت گذشته اظهار کرد: ٢۴استان (آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهارمحال و بختیاری، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قزوین، کردستان، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، لرستان، مازندران، مرکزی، هرمزگان و همدان) متأثر از برف و کولاک بودند.

وی افزود: تعداد ۱۲۳ شهر و روستا و محورهای کوهستانی از امداد امدادگران سازمان هلال احمر برخوردار شدند و در این مناطق خدمات امدادی به تمامی هموطنان ارائه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به دیگر اقدامات امدادگران این سازمان گفت: ۴۸۰ امدادگر در قالب ۱۳۱ تیم به ۵ هزار و ۶۰۰ نفر خدمات امدادی ارائه کردند.
سلیمی تصریح کرد: برای ۲ هزار و ۴۳۵ نفر اسکان اضطراری از سوی امدادگران ایجاد شد و همچنین ۲۲ نفر به مناطق امن انتقال داده شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: ۱۳ هموطن نیاز به خدمات سرپایی داشتند که امدادگران در محل خدمات لازم را ارائه کردند و ۵۵۶ دستگاه که در برف گیر کرده بود را رها کردند.

منبع : مهر

س ر ۷۰/