میزان ، (شرح آنلاین) - فرمانده انتظامی استان البرز از کشف ۳۰ کامیون لباس قاچاق و دستگیری ۳ قاچاقچی در شب گذشته خبر داد. و گفت :ماموران پلیس موفق شدند سه نفر از متهمان مرتبط با پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

سردار عباسعلی فرمانده انتظامی البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه  با اشاره به فعالیت های پلیس برای هر چه ناامن تر کردن عرصه برای فعالیت مجرمان اقتصادی و احتماعی  اظهار داشت: شب گذشته یک انبار نگهداری لباس‌های خارجی با برند ترکیه در کرج  شناسایی شد. بعد از بررسی اسناد و مدارک و احراز قاچاق، حدود ۳۰ کامیون که حاوی لباس‌های قاچاق بودند، شناسایی و کشف شد.

وی با بیان این مطلب که هنوز ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه تعیین نشده است، افزود: وزن کالا‌ها حدود ۲۰۰ تن است.و تلاش ماموران پلیس برای شناسایی افراد مرتبت با این پرونده بزرگ قاچاق البسه همچنان ادامه دارد.

فرمانده انتظامی البرز تصریح کرد: در طول سال ۹۷ ارزش ریالی کالا‌های قاچاق مکشوفه ۹۰ درصد افزایش یافته و در تعداد پرونده‌های بالای ۱۰۰ و ۵۰۰ میلیون تومان نیز ۶۰ درصد افزایش داشته‌ایم و در رابطه با این پرونده سه نفر دستگیر شده‌اند.

فرمانده انتظامی البرز در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت ترافیک کلانشهر کرج پرداخت و اظهار داشت: البرز مسیر عبور بیش از ۱۴ استان کشور است و ضرورت دارد که نگاه ملی به آن شود با اینکه کمتر از یک درصد از جاده‌های کل کشور را به خود اختصاص داده، اما بین ۱۴ تا ۱۸ درصد ترافیک کل کشور را شامل می‌شود.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی البرز گفت: در مدت تعطیلات و نوروز سال ۹۷، ۵۵ میلیون سفر و عبور خودرو را از مقابل دوربین شمارش خودرو در البرز شاهد بودیم و در طول سال ۹۶، ۵۵۷ میلیون تردد در استان البرز ثبت شده است.

این مقام ارشد استان البرز تصریح کرد: متاسفانه زیرساخت‌ها متناسب با رشد خودرو و سفر‌ها نبوده است و در سال ۹۶ نسبت به ۹۵، ۶ درصد رشد سفر‌ها را داشته‌ایم.

وی اظهار امیدواری کرد که با راه‌اندازی اتوبان‌ها و مسیر‌هایی که قرار است در سال آینده به بهره برداری برسد موضوع ترافیک کلانشهر کرج مدیریت و کاهش یابد.

سردار محمدیان فرمانده انتظامی البرز  به افرادی که قصد عبور از جاده چالوس را دارند گفت: با توجه به آن که ۴ تا ۵ لاین خودرو وارد یک لاین جاده چالوس می‌شود که رانندگان باید سعه صدر داشته باشند. وی از مسافران نوروزی درخواست کرد: تجهیزات ایمنی زمستانی و مواد خوراکی را همراه داشته باشند و باک خودرویشان پر از سوخت باشد چرا که نمی‌توان زمان سفر را پیش بینی کرد.

فرماندهی انتظامی استان البرز به حوادث رانندگی پایان هفته گذشته پرداخت و گفت: دو دستگاه خودروی عبوری به دلیل بارش باران و لغزندگی از جاده منحرف شده و در رودخانه سقوط کردند بنابراین لازم است که رانندگان سرعت مطمئنه را لحاظ کنند.

وی به آماده‌باش ماموران فرماندهی انتظامی استان البرز اشاره و اعلام کرد علیرغم اینکه طرح نوروزی پلیس از ۲۵ اسفند شروع شده و تا ۱۷ فروردین ادامه دارد، اما ماموران این فرماندهی از اول اسفند حضور فعال دارند.

این مقام ارشد استان البرز تصریح کرد: ماموران گشت‌های کلانتری، پلیس راهور و پلیس راه فرماندهی انتظامی استان البرز به البسه دوربین دار مجهز هستند که در جهت مستندسازی نیز مفید خواهد بود.

سردار محمدیان گفت: دو محل به عنوان اسکان اضطراری مسافران نوروزی در محدوده استان البرز تعیین شده است. وی به عملکرد مأموران فرماندهی انتظامی البرز پرداخت و گفت: با تلاش ماموران این فرماندهی سرقت‌های مهم و خشن ۴ درصد کاهش یافته و سرقت خرد افزایش یافته است.

وی گفت: در نظرسنجی در بین مردم البرز ۱۳ درصد احساس امنیت نسبت به گذشته افزایش یافته است.

این مقام ارشد استان البرز در ادامه صحبت‌های خود تراکم جمعیت در استان البرز ۱۱ برابر کشور دانست و گفت: البرز در رشد جمعیت رتبه دوم و در مهاجرت رتبه یک در کشور را به خود اختصاص داده است با توجه به این موارد لقب ایران کوچک را به خود اختصاص داده چرا که از همه قومیت‌ها و شهر‌ها در آن ساکن هستند.

وی افزود: نزاع و درگیری متاسفانه در استان البرز عدد و رقم اش بالاست و دو تا سه برابر نرخ کشوری است.

وی افزود: کشف قتل در این استان از حدود ۷۲ درصد به ۱۳۰ درصد افزایش یافته است و فقط یک قتل در سال ۹۷ مانده است که منتج به نتیجه نشده است.

سردار محمدیان تصریح کرد: اشراف بر جرم مجرمین و تقویت واحد کشف جرم در مجموعه پلیس آگاهی در دستور ویژه فرماندهی انتظامی استان البرز بوده است.

 

منبع: میزان

س ر ۷۰/