فارس ، (شرح آنلاین) - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اواخر فردا با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم شاهد افزایش ابر و در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران باشیم.

احمد اسدی امروز در شهرستان ساری، اظهار کرد: امروز و فردا جو نسبتا پایداری حاکم است و شاهد افزایش نسبی دما در آسمان مازندران هستیم.

وی افزود: بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته از ساری، قائم‌شهر و آمل با ۱۷ درجه و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با چهار درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی اواخر فردا با شکل‌گیری جریانات شمالی انتظار داریم شاهد افزایش ابر و در ارتفاعات شاهد بارش‌های پراکنده برف و باران باشیم.

اسدی با بیان اینکه روز دوشنبه با تقویت ناپایداری انتظار داریم شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران باشیم، تصریح کرد: از دوشنبه شب تا صبح چهارشنبه به‌دلیل عبور امواج ناپایدار شاهد بارندگی در استان هستیم که در ارتفاعات بارش‌ها از مقدار بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی ادامه داد: بارش نیز طی این مدت به‌صورت برف پیش‌بینی می‌شود که باتوجه به بارش برف و مه‌آلودی و کاهش دید اختلال در تردد جاده کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

معاون هواشناسی مازندران اضافه کرد: طی این مدت دمای هوا حدود پنج تا ۱۰ درجه نیز کاهش می‌یابد.

اسدی اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از چهارشنبه بعدازظهر انتظار داریم این سامانه از آسمان مازندران خارج شود و روز پنج‌شنبه نیز جوی پایدار و آسمانی صاف تا نیمه‌ابری در مازندران حاکم شود.

وی در پایان گفت: دریای مازندران امروز تا فردا به‌صورت موج کوتاه و از فردا شب به‌تدریج مواج پیش‌بینی می‌شود.

 

منبع: فارس

ن ش ۶۵/