مهر ، (شرح آنلاین) - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مسئولان همه قوا باید به جای تفکر برای تخریب یکدیگر، فکری برای حل مشکلات اقتصادی و تحقق رونق تولید در کشور کنند.

محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به شعار سال ۹۸ مبنی بر رونق تولید اظهار داشت: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب محور شعارهای سال را بر رونق تولید، اقتصاد و اشتغال می‌گذارند که این موارد باید مورد توجه جدی همه مسئولان قرار گیرد.

وی ادامه داد: در صورتی یک جامعه می‌تواند پیروز و سربلند شود که تلاش و کوشش را سرلوحه کار خود قرار دهد و به سمت تولید حرکت کند.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه مدتی است که کارهای خدماتی، دلال بازی و سفته بازی جای رونق تولید را گرفته است و نه تنها دولت‌ها از تولید حمایت نمی‌کنند، بلکه برخی افراد هم آسان‌ترین و بی زحمت ترین راه را برای کسب ثروت انتخاب کرده اند و پول خود را در بانک می‌گذارند و دریافت سودهای کلان بانکی را جایگزین تلاش و تولید کرده اند.

جمالی نوبندگانی افزود: در صورتی که کشور به سمت رونق تولید حرکت کند، وابستگی به نفت و معادن طبیعی کاهش می‌یابد اما متأسفانه در شرایط فعلی حتی برای پرداخت حقوق و کارهای عمرانی از سرمایه نفت و معادن کشور استفاده می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: متأسفانه وابستگی به معادن طبیعی و نفت به پاشنه آشیل ما تبدیل شده است و می‌بینیم دشمنانی چون آمریکا هم در تحریم‌های ایران، تحریم فروش نفت را در اولویت قرار داده اند که ما باید با رونق تولید، میزان وابستگی کشور به نفت را کاهش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق شعار سال ۹۸ لازم است همه مسئولان دست به دست هم دهند و دست از درگیری‌های سیاسی با یکدیگر بردارند و به جای تفکر برای تخریب یکدیگر، فکری برای حل مشکلات اقتصادی کشور و رونق تولید کنند.

 

 

منبع: مهر 

الف خ ۷۲ /