فارس ، ( شرح آنلاین ) - مدیرعامل هلال احمر گلستان از توزیع بیش از 38 هزار پرس غذای گرم بین حادثه دیدگان گلستانی خبر داد.

محمدعلی هروی ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۲۲ چهارم فروردین ماه جاری در ۱۰ شهرستان حادثه دیده سیل و آبگرفتگی به ۵۶ هزار و ۸۴۱ نفر امدادرسانی شد.

وی ادامه داد: در این مدت به ۱۰ هزار و ۸۱۵ نفر اسکان داده شده و ۱۸ نفر مصدوم به بیمارستان‌ها منتقل شده و پنج نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: همچنین در این بازه زمانی دو بانوی باردار و یک بیمار قلبی نیز توسط تیم‌های امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

هروی گفت: با توجه به آبگرفتگی منازل بر اثر سیلاب و بارش شدید باران، ۱۰ هزار و ۱۹۲ عملیات تخلیه آب از منازل اجرایی شد و ۲۸۹ خودروی گرفتار در برف و سیلاب نیز رهاسازی شدند.

وی تاکید کرد: تعداد ۲ هزار و ۱۷۸ نیروی عملیاتی در قالب ۴۶۱ تیم با استفاده از ۴۹ دستگاه آمبولانس، ۱۱ خودروی نجات، ۲۶۵ خودروی کمک‌دار، ۱۷ دستگاه قایق، ۲۰۱ موتور پمپ لجن کش و ۶ فروند بالگرد به مردم امدادرسانی کرده‌اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: بالگردهای هلال احمر در این مدت ۸۵ ساعت پرواز را در ۱۷۱ سورت پروازی با همراهی ۷۳۶ نیروی امدادی ماموریت جابجایی ۱۰۶ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی و امدادرسانی را اجرا کرده‌اند.

محمدعلی هروی گفت: در این مدت ۵۲ هزار و ۳۹۹ بطری آب معدنی، یک هزار و ۸۱۵ چادر امدادری، ۲۵ هزار و ۸۲۵ انواع کنسرو، ۵۶ هزار و ۸۵۸ قرص نان، یک هزار و ۴۳۰ کیلوگرم برنج، ۱۲ هزار و ۲۵۰ تخته پتو، ۲۴ هزار و ۴۳۰ بسته غذایی، ۳۹۱ بطری روغن، ۴ هزار و ۳۶۰ تخته پتو، ۴ هزار و ۴۹۵ کیلوگرم نایلون، ۴۶۱ شعله والور، ۵۰۰ ست بهداشتی، ۴۱ عدد کلمن، ۵۶ شعله فانوس و یک هزار و ۵۲۰ بسته بیکویت بین حادثه دیدگان سیل توزیع شده است.

وی در پایان بیان کرد: همچنین در این مدت ۳۸ هزار و ۷۷ پرس غذای گرم بین سیل زدگان و حادثه دیدگان شهرستان‌های گنبدکاووس، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن و گمیشان توزیع شده است.

 

منبع : فارس

 

س ب ۶۳/