شیراز،مهر،(شرح آنلاین)- رییس کل دادگستری فارس از چهار دستور کار مهم دستگاه قضائی استان در جریان سیلاب شیراز خبر داد.

علی القاصی از شناسایی ۱۸ تن از اجساد جانباختگان حادثه دیروز در دروازه قرآن شیراز و طی مراحل قانونی جهت تحویل آنها به خانواده‌ها و بازماندگان خبر داد.

وی با بیان اینکه بلافاصله پس از وقوع حادثه بازپرس شعبه ۸ دادسرای شیراز به عنوان قاضی ویژه در پزشکی قانونی مستقر شد، گفت: با هماهنگی بازپرس اجساد کلیه جانباختگان از صحنه حادثه و مراکز درمانی به پزشکی قانونی انتقال یافت و انجام معاینات پزشکی و مستندات قضائی در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه تا ساعت ۱۰ صبح امروز، ١٨ جسد به پزشکی قانونی تحویل شده، گفت: از بدو وقوع حادثه با کلیه مراجع انتظامی و مراکز ارائه خدمات، هماهنگی لازم جهت معرفی بازماندگان به شعبه ۵ آگاهی جهت شناسایی اجساد عزیزان انجام شد که تا کنون منجر به شناسایی ۱۸ تن از جانباختگان این حادثه با احراز هویت و ارائه مدارک، شناسایی شده است.

القاصی همچنین در خصوص اتومبیل‌های حادثه دیده نیز گفت: تعداد ۱۹۸ خودرو که دچار آسیب‌های کلی و جزئی شده بودند در پارکینگ‌های محافظت شده نگهداری می‌گردند که بلافاصله پس از به اتمام رسیدن اقدامات قضائی مربوط به جانباختگان، توسط مقام قضائی تأمین دلیل، مورد کارشناسی و سپس تعیین تکلیف و به صاحبانشان تحویل خواهند شد؛ که در این خصوص هماهنگی‌های اولیه با شرکت‌های بیمه و کانون کارشناسان رسمی جهت برآورد خسارات وارده شده در حال انجام است.

رئیس کل دادگستری فارس افزود: دستگاه قضائی علاوه بر وظیفه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این خصوص چهار موضوع را به صورت اختصاصی در اولویت و دستور کار قرار داده که از جمله آن بررسی صحنه حادثه و شناسایی عوامل مقصر احتمالی و تعقیب آنها در صورت احراز تقصیر، تعیین تکلیف اجساد جانباختگان و تحویل به خانواده قربانیان، اتخاذ تدابیر لازم جهت حراست از اموال و خودروها و تعیین تکلیف آنها و همچنین پیگیری پرداخت خسارات به قربانیان از طریق بیمه و دستگاه‌های اجرایی است.

وی از حضور تیم‌های کارشناسی و مسئولین مربوطه در معیت مقامات قضائی در ساعات ابتدای امروز خبر داد و خاطرنشان کرد: ابعاد حادثه بلافاصله پس از بررسی دقیق هیأت کارشناسی و اتمام معاینه محل به استحضار عموم خواهد رسید.

 

منبع:مهر

ن ش۶۵/