مهر،(شرح آنلاین )- یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد از سیاست دولت ترامپ در قبال حاکمان سعودی گفت: آنها درباره قتل «جمال خاشقجی» که خواستار مدرنیزه کردن و انجام اصلاحات در کشورش بود، دروغ گفتند.

نقل از العالم، « جرالد کونولی » عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نشست کمیته امور خارجی که با حضور « مایک پمپئو » وزیر خارجه این کشور برای بررسی بودجه سال ۲۰۲۰ برگزار شد با انتقاد از سیاست دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهورایالات متحده در قبال حاکمان سعودی گفت: آنها درباره قتل «جمال خاشقجی» که خواستار مدرنیزه کردن و انجام اصلاحات در کشورش بود، دروغ گفتند.

این نماینده دموکرات از ایالت ویرجینیا ادامه داد: می‌خواهم عکسی نشان دهم که در تاریخ ۱۹ نوامبر ۲۰۱۷ گرفته شده است. من یک عصا در دست دارم چرا که تصادف کرده بودم و کسی که در کنار من نشسته، جمال خاشقجی است.

کونولی با بیان اینکه خاشقجی رفتاری میانه رو داشت و درباره مسائل خاورمیانه بحث می‌کرد، گفت: او یک شهروند سعودی بود و خانواده و فرزند داشت. او آرام و نرم خو و یک منتقد میانه رو نظام سعودی بود. او خواهان مدرنیزه کردن عربستان و خواستار اصلاحات بود.

وی افزود: آنچه که می‌دانیم آن است که دو پرواز تحت کنترل ولیعهد سعودی با دو تیم که هدف آنها ربایش یا کشتن خاشقجی بود، در روز ترور خاشقجی انجام شد. یک فرض این است که هدف آنها قتل او بود چرا که برخلاف ابزار معمولی دیپلمات‌ها، اره استخوان بُر با خود آورده بودند.

کونولی تصریح کرد: مقامات سعودی بارها دروغ گفتند؛ چه درباره خروج وی از کنسولگری عربستان در استانبول و چه درباره قتل خاشقجی. آنها درباره اینکه چه کسی این کار را و چگونه انجام داده است، دروغ گفته‌اند.

وی با نمایش دادن تصویری دیگر که پمپئو را در کنار «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نشان می‌داد، اظهار کرد: این تصویر ۱۴ روز پس از قتل خاشقجی گرفته شده که بسیار سوال برانگیز است.

این نماینده مجلس آمریکا با انتقاد از دیپلماسی دولت ترامپ در قبال این قضیه افزود: ما می‌خواهیم شما پاسخگو باشید. تجارتی که ما با عربستان داریم عادی نیست.

منبع:مهر

ن ش ۶۵/