مهر،(شرح آنلاین )- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که یک کارگاه منطقه‌ای در ریاض با حضور مقام‌های ایالات متحده و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس درباره اقدامات مالی ایران برگزار کرده است.

به نقل از سایت وزارت خزانه داری آمریکا این کارگاه درباره اقدامات مالی غیر قانونی ایران و خطراتی که این کشور برای سیستم مالی جهانی دارد، برگزار شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در بیانیه‌ای می‌گوید، این کارگاه آموزشی توسط اعضای «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم (TFTC)» برگزار شده است.

این در حالی است که عربستان و امارات خود از حامیان مالی تروریسم در کشورهای مختلف هستند.

مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم در ۲۱ مه ۲۰۱۷ در جریان سفر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به عربستان تأسیس شد و هفت عضو دارد. آمریکا، عربستان، امارات، کویت، بحرین، قطر و عمان عضو این مرکز هستند.

گزارش‌های حاکی این کارگاه آموزشی روز سه شنبه پایان یافته است.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، در این نشست مجموعه‌ای از مطالعات موردی در ارتباط با فعالیت مالی غیر قانونی ایران و دور زدن تحریم‌ها به اعضا این مرکز ارائه شد.

این بیانیه اضافه کرده است: کشورهای حاضر در این کارگاه منطقه‌ای اقدامات و گام‌های خود را برای مختل کردن فعالیت‌های مخرب ایران بیان کردند.

طبق این گزارش، اعضای «مرکز مقابله با تأمین مالی تروریسم» همچنین دیدگاه‌های کارشناسی در خصوص رعایت و اجرای استانداردهای مورد نظر قطعنامه‌های شورای امنیت و گروه اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) را دریافت کردند.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید، محور بحث در این کارگاه منطقه‌ای بر تلاش‌های کلیدی برای مقابله با تکثیر تسلیحات کشتار جمعی، آسیب پذیری شرکت‌های تجاری و شفافیت مالی بخش خصوصی متمرکز بود.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته‌ای شش قدرت جهانی با ایران، مقام‌های این کشور نسبت به هرگونه تجارت و همکاری با ایران هشدار داده‌اند.

برایان هوک نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا در امور ایران سال گذشته هشدار داد که تجارت با جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به معنای تأمین مالی تروریسم باشد.

هوک گفته بود: «وقتی شرکت‌ها با ایران تجارت می‌کنند، احتمال دارد تروریسم را، شاید در خاک خود، تأمین مالی کنند.»

 

منبع:مهر

ن ش ۶۵/