نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: جانبداری‌های سیاسی در برخورد با فساد شورای شهر تبریز مشهود بود.   به گزارش شرح آنلاین به نقل از تسنیم، احمد علیرضا بیگی با انتقاد از نحوه برخورد با فساد در شورای شهر تبریز اظهار داشت: آنچه که در تبریز اتفاق افتاد محصول عدم نظارت دستگاه‌های […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: جانبداری‌های سیاسی در برخورد با فساد شورای شهر تبریز مشهود بود.

 

به گزارش شرح آنلاین به نقل از تسنیم، احمد علیرضا بیگی با انتقاد از نحوه برخورد با فساد در شورای شهر تبریز اظهار داشت: آنچه که در تبریز اتفاق افتاد محصول عدم نظارت دستگاه‌های مدیران سیاسی بر کارکرد شوراهابود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پس از افشا فساد در شورای شهر مرند، این  شورا منحل شد اما در برخورد با فسادهای به وجود آمده در شورای شهر تبریز دیدیم که نگاه مدیریت سیاسی نگاه مبتنی بر جانبداری های سیاسی بود.

وی با بیان اینکه مماشات مدیریت سیاسی استان آذربایجان شرقی قابل توجیه نیست گفت: می‌بینیم فاصله بسیاری بین برخورد با فسادهای شورای شهر مرند با شورای شهر تبریز وجود دارد، شورای مرند به صدور کیفرخواست و انحلال کامل شورا منتهی شد ولی در مورد شورای اسلامی تبریز با کارکردهای جانبدارانه مدیریت سیاسی مواجه بودیم.

بیگی ادامه داد: مدیریت سیاسی به جای آنکه از اختیارات خود در راستای برخورد جدی با فساد استفاده کند به دلیل اینکه اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری از همفکرانشان سیاسی شان بودند حاضر نشدند کام تلخ شده مردم را با برخورد جدی و سریع شیرین کنند.

وی عزل اعضای علل بدل شورای شهر تبریز را غیرقانون خواند و گفت: اعضای شورای دستگیر شده شورای شهر دو ماه در حبس بودند و با توجه به اینکه اگر هر عضو شورای شهر به هر دلیلی ۲ ماه در جلسات شرکت نکند عضویتتش لغو می‌شود و به جای آنها اعضای عل البدل ایفای نقش می‌کنند و فرماندار تبریز نیز پس از دوماه همین کار را انجام داد و اعضای علل بدل تحلیف می‌شوند و روز بعد اعضای شورای دستگیر شده با تامین وثیقه آزاد می‌شوند و آنها به شورا مراجعه می‌کنندو فرماندار عذر اعضای علل بدل را می‌خواهد و اعضای دستگیر شده شورای شهر دوباره به شورای شهر باز می‌گردند.

 

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه شورای شهر تبریز ۶ ماه در حاشیه قرار داشت و کارکرد اصلی اش را از دست داده بود گفت: حواشی به وجود آمده مانع اجرای کار اصلی اعضای شورای شهر شد و در مقابل هم تاخیر و نحوه در برخورد با فساد شورای شهر تبریز موجب دلخوری مردم شد.