مهر ، (شرح آنلاین) - مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان از ابلاغ جلوگیری از حرکت کاروان های راهیان نور به دلیل شرایط جوی روزهای آینده توسط ستاد مرکزی راهیان نور خبر داد.

نادر محمد میسی اظهار کرد: با توجه به وضعیت جوی، بارندگی‌های شدید و هشدارهای مدیریت بحران برای استان اطلاعیه‌ای توسط ستاد مرکزی راهیان نور کشور اعلام شد تا کسانی که اردوی راهیان نور خود را شروع نکرده بودند، از مبدأ حرکت نکنند تا وضعیت پایداری در حوزه جوی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه کاروان هایی که در استان خوزستان بودند نیز در محل‌های اسکان خود ماندند، افزود: ظرفیت اردوگاهی اسکان در استان بیش از ۱۲۰ هزار نفر ظرفیت در اردوگاه متمرکز و غیر متمرکز برای پذیرش راهیان نور دارند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اینکه کاروان هایی که در خوزستان بودند بعد از پایدار شدن شرایط جوی به استان‌های خود برگشتند، تصریح کرد: برای وضعیت جوی در روزهای آینده که مدیریت بحران اطلاعیه صادر کرده نیز ستاد مرکزی راهیان نور هشدارهای مربوط به این اطلاعیه را بومی سازی و به استان‌ها اعلام کرده که اگر قصد سفر به صورت کاروانی دارند، با توجه به وضعیت جوی فعلاً دست نگه دارند.

محمد میسی با اشاره به تداوم حرکت خودروهای شخصی برای بازدید از یادمان‌ها ادامه داد: امسال برای اسکان خودروهای شخصی به صورت خانوادگی هماهنگی‌های لازم انجام شده است؛ در سال‌های گذشته بخش اعظمی از ظرفیت اسکان برای راهیان نور کاروانی در نظر گرفته می‌شد (فقط دو اردوگاه این امکان را برای اسکان خانوادگی فراهم شده بود) ولی امسال تا ۱۱ اردوگاه افزایش پیدا کرده است.

وی با اشاره به اینکه راهیان نور شخصی مجوز حرکت تا نقطه صفر مرزی را دارند، عنوان کرد: کاروان های راهیان نور با اتوبوس تا قرارگاه می‌روند و از آنجا نیز با اتوبوس‌های مشخص شده به سمت مناطق عملیاتی حرکت می‌کنند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان خبر داد: با توجه به هشدارهای مدیریت بحران در خصوص وضعیت سیلابی شدن و بارندگی این روزها پیش بینی‌ها و تدابیر لازم برای یادمان‌های مختلف از جمله یادمان‌های طلائیه، هور،چذابه، فکه، فتح المبین و هویزه صورت گرفته و حرکت‌ها را محدود کردیم.

محمد میسی یادآور شد: طی روزهای اخیر یادمان‌هایی که محدودیتی برای آنها اعمال نشده شلمچه و هویزه بود ولی با توجه به شرایط جوی سایر یادمان‌های استان برای ساعاتی محدودیت در تردد و ممنوعیت برای ورود کاروان‌های راهیان نور اعمال شد.

وی بیان کرد: برای چند روز آینده نیز حرکت به سمت یادمان‌هایی که در مسیر سیلابی شدن و آبگرفتگی از سمت رودخانه‌ها قرار دارند، ممنوع شده کمااینکه به استان‌های دیگر اعلام کردیم تا پایدار شدن وضعیت جوی در خوزستان سفر خود را به تأخیر بیندازند.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به کار ویژه توزیع جهیزیه برای زوج‌های نیازمند در قالب طرح خدمت راهیان نور عنوان کرد: این کار ویژه خیلی خوب با وجود سیلاب‌ها ظرف دو روز گذشته انجام شده است؛ تاکنون توزیع ۴۵ سری جهیزیه با هماهنگی بنیاد برکت طی مراسمی در یادمان بیت المقدس بین نوعروس‌ها توزیع شد.

محمد میسی در ادامه گفت: هنوز تعدادی از جهیزیه‌ها در قرارگاه مرکزی راهیان نور موجود و از روز گذشته خانواده‌ها برای تحویل گرفتن آن حضور پیدا می‌کنند.

وی خبر داد: با توجه به شرایط جوی خاص امسال یادمان شلمچه از موقعیت و شرایط پایداری برخوردار و از اول شروع سفرهای راهیان نور محدودیتی نداشته بنابراین بیشترین زائر را پذیرش کرده است؛ همچنین در مرحله بعد یادمان شهدای هویزه به دلیل ظرفیت اسکان جزو یادمان‌های پربازدید بود.

مسئول سازمان اردویی، راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در پایان با اعلام این خبر که بازدیدهای شخصی و خانوادگی راهیان نور جهش چهار برابری داشته اظهار کرد: مابقی یادمان‌های استان نیز با وجود محدودیت با استقبال خیلی خوبی از سوی خودروهای شخصی مواجه شدند.

منبع: مهر
الف خ ۷۲ /