تبریز ، (شرح آنلاین) - تیم پرسپولیس توانست با گل احمد نورالهی در دقیقه 21 دربی 89 را به نفع خودش به اتمام برساند.

تیم های استقلال و پرسپولیس امروز در حالی به مصاف هم می رفتند که پرسپولیس با ۴۵ امتیاز در صدر و استقلال با ۴۳ امتیاز در رده دوم قرار داشت و تدارکات هر دو تیم برای تثبیت صدرنشینی و رسیدن به صدر جدول آماده اجرا بود.

بازی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی پی گرفته شد تا دو رنگ قرمز و آبی در ورزشگاه به اهتزاز درآمده و هواداران تیم خود را تشویق کنند.

شرح بازی :

استقلال در ابتدا بازی را تهاجمی آغاز کرده و در دقایق مختلف ابتدایی موقعیت هایی را به دست آورد که با دفاع هوشمندانه پرسپولیس این حملات خنثی شد.

این روند تا زمانی تداوم داشت که تیم پرسپولیس در دقیقه ۲۱ نزدیک نقطه کرنر سمت راست خود صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و این ضربه ایستگاهی در روند بازی تبدیل به اولین کرنر پرسپولیس از همان سمت شد.

مهدی ترابی که تبحر خاصی در زدن ضربات کرنر دارد پشت توپ ایستاد تا با سانتر زیبایش احمد نورالهی را صاحب موقعیت تک به تک کرده و او نیز با ضربه سر دقیق دروازه استقلال را باز کند.

پس از آن استقلالی ها تلاش های خود را برای رسیدن به گل بیشتر کردند تا نیمه اول را بازنده به اتمام نرسانند و همین امر هم جواب داده و این تیم در دقیقه ۴۵ توانست روی تکل خطرناک کمال کامیابی نیا در موحطه جریمه یک پنالتی به دست بیاورد.

در حالی که همگان انتظار داشتند منشا پشت توپ ایستاده و پنالتی را بزند اما فرشید اسماعیلی پشت توپ ظاهر شد تا ورزشگاه را در اوج هیجان خود قرار دهد.

اسماعیلی که قبل از این هم نشان داده بود پنالتی زن متبحری است اما اینبار ضربه خود را به طرز عجیب و به صورت چیپ زد تا برای لحظاتی ورزشگاه را غرق سکوت کند.

اما ضربه اسماعیلی از بالای دروازه به بیرون رفت تا خوشحالی را به نیمه قرمز ورزشگاه هدیه کرده و یاس و ناامیدی را برای هواداران خودی به ارمغان بیاورد.

با پایان نیمه اول دو تیم به رختکن رفتند تا آماده نیمه مربیان شوند.

 

دربی پایتخت استقلال پرسپولیس

 

نیمه دوم اما با شرایطی متفاوت و تهاجمی برای استقلال آغاز شد.

استقلال که می دانست حساس ترین بازی این فصل خود را انجام می دهد بازی را مجددا تهاجمی آغاز کرد و با حملات پی در پی خود خط دفاع پرسپولیس را آزار داد.

خط دفاع پرسپولیس در این بازی هوشیار تر از همیشه عمل کرده و توانست روز خوب خودش را با ثبت کلین شیتی دیگر به نام علیرضا بیرانوند با پایان برساند.

دو تیم در نیمه دوم تعویض هایی انجام دادند که به شرح زیر است :

استقلال : “۶۵ محسن کریمی(فرشید اسماعیلی)، “۶۹ داریوش شجاعیان(فرشید باقری)، “۷۸ مرتضی تبریزی(گادوین منشا)

پرسپولیس : “۷۸ سیامک نعمتی(ماریو بودیمیر)، “۸۶ بشار رسن(مهدی ترابی)، “۹۲ محسن ربیع خواه(سروش رفیعی)

نکات ویژه :

سروش رفیعی در این بازی توانست شرایط ایده آل خود را تجربه کند و نقش عمده ای در پیروزی تیمش مقابل استقلال داشته باشد.

نبود بازیکنان سرشناس خط دفاعی استقلال باعث تضیف این تیم در این نقطه از مستطیل سبز شد تا تاثیر این بازیکنان حس شود.

داور سرشناس ایتالیایی کولینا با دیدن جو ورزشگاه آزادی آن را به جو ال کلاسیکو تشبیه کرد.

هواداران دو تیم با تشویق های خود جو زیبایی در ورزشگاه ایجاد کرده بودند.

 

ر ع ۷۷/