ایسنا ، ( شرح آنلاین ) - مدیرکل ارتباطات و فناوری استان ایلام خبر داد: ارتباط ما با قصر شیرین و مهران و نیز کلیه ارتباطات ثابت، همراه و دیتا در این دو مسیر برقرار شده و در حال حاضر مشکل ارتباطی در استان وجود ندارد.

عباس بیرامی با بیان اینکه ارتباط با استان ایلام از طریق فیبر نوری پر ظرفیت با استان همجوار لرستان، خوزستان و کرمانشاه برقرار بود، گفت: به دلیل بارش‌های شدید سطح استان، ارتباط از ساعت ۲۳ به سمت خوزستان در حدفاصل ایلام- مهران به علت بارش گسترده‌ای که در جاده ایلام مهران بود قطع شد. ارتباط روی شبکه دیگری برگردان شده بود، اما بعد از آن ارتباط با استان لرستان در منطقه کوهدشت و بعد از آن ارتباط با کرمانشاه در منطقه قصر شیرین به دلیل بارش‌های پی در پی که در استان‌های همجوار افتاده بود نیز قطع شد.

وی با اشاره به اینکه از شب گذشته تاکنون با هماهنگی که ستاد وزارت با استان‌های همجوار داشتند و هماهنگی‌هایی که در سطح استان داشتیم کلیه اکیپها در این سه مسیر فعال بودند خاطرنشان کرد: چند دقیقه قبل ارتباط ما در قصر شیرین و ارتباط ایلام مهران برقرار شده و کلیه ارتباطات ثابت، همراه و دیتا در این دو مسیر برقرار شده و در حال حاضر مشکل ارتباطی در استان وجود ندارد. البته ممکن است در سطح درون استانی برخی مشکلات محلی داشته باشند.

بنابر اظهارات بیرامی بعد از مساعد شدن شرایط جوی بازسازی کامل و به‌سازی کامل نیز انجام خواهد شد. همچنین به دستور وزیر امروز مقرر شد لینک ماهواره‌ای برای مدیریت بحران در استان برقرار شود.