ستاد بحران آذربایجان شرقی ، ( شرح آنلاین ) - مدیرکل ستاد مدیریت بحران آذربایجان شرقی با اشاره به برخی خسارت‌های مالی بارش‌های شب گذشته در آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه تا به این لحظه خسارت جانی نداشته‌ایم و خسارات مالی هم ناچیز هستند.
محمدباقر هنربر در تشریح این خبر اظهار کرد: با توجه به موج دوم بارش‌ها و تداوم فعالیت سامانه بارشی تا فردا در استان، فرمانداران و اعضای شورای مدیریت بحران استان با دستور اکید استاندار در آماده باش کامل هستند و طبق آخرین گزارش دریافتی از فرمانداران تا به این لحظه مورد خاصی وجود ندارد.
وی افزود: شب گذشته بارش در جنوب استان شدید بود و فرمانداران تا دیروقت در حال بازدید از نقاط حادثه‌خیز بودند و مناطق در حال رصد بوده و برخی نقاط نیز لایروبی شده‌اند.
وی بیان کرد: بارش‌های چند روز گذشته موجب تخریب چند دیوار کاهگلی در روستای بوکت شهرستان عجب شیر شده است، همچنین در روستای قیزیلجا نیز شدت بارش و لیز بودن زمین منجر به لیز خوردن یک زن و زخمی شدن وی شده است.
هنربر ادامه داد: شدت بارش‌ها و سیلاب در شهرستان هشترود نیز تخریب باکس بتنی سه پل و آبگرفتگی در شهرستان‌های مراغه، بناب و عجب شیر را در پی داشته است که مدیریت شده است تا آب وارد خانه‌ها نشود.