( شرح آنلاین ) - رئیس جمهوری گفت: اینکه آمریکا از ورود کمک‌های خارجی به ایران جلوگیری می‌کنند و هلال احمر ما در این شرایط سخت نمی‌تواند کمک‌های ارسالی از دیگر کشورها را دریافت کند، یک جنایت بی سابقه است.

روحانی عصر امروز همزمان با عید سعید مبعث در دیدار جمعی از وزرا، مدیران دستگاه‌های اجرایی، مسئولان و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی کشور باید این موضوع را به صورت قانونی پیگیری کنند که چرا حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز نمی‌توانند در چنین مواقعی، کمک‌های خود را به ایران ارسال کنند.

رئیس جمهور بار دیگر تاکید کرد که دولت با همه توان در خدمت آسیب دیدگان و خسارت دیدگان سیل است و برای جبران این خسارت‌ها همه تلاش خود را انجام خواهد داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، تخریب محیط زیست، از بین بردن جنگل‌ها، تصرف حریم رودخانه‌ها و انجام ساخت و سازهای غیر مجاز در آن را از جمله عوامل جاری شدن سیلاب در شهرهای مختلف عنوان کرد و گفت: فرصت بسیار خوبی برای وزارت کشور، شهرداری‌ها و همینطور قوه قضائیه ایجاد شده است که با چنین تخلفاتی و غصب هایانجام شده برخورد کرده و مانع از انجام چنین کارهایی شوند.