مهر، (شرح آنلاین) - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از حل مشکل ارتباطات مناطق سیل‌زده لرستان طی دو تا سه روز آینده خبر داد.

وزیر ارتباطات ، محمد جواد آذری جهرمی در جریان سفر به لرستان در سخنانی با بیان اینکه آن چیزی که تا کنون گزارش داده شده، زیر ساخت های ارتباطی شهرستان پلدختر کلاً از بین رفته است، اظهار داشت: مراکز مخابراتی ما همه نابود شده‌اند و همه زیر گل دفن هستند.

وی با بیان اینکه ارتباطات موبایل از ساعت دو شب گذشته به شرایط طبیعی در شهر و برخی مناطق روستایی برگشته است، افزود: امشب به صورت زمینی به سمت پلدختر حرکت می‌کنیم و تلاش می‌کنیم ارتباطات همه مناطق برگردد.

وزیر ارتباطات، بیان داشت: در شهرهای رومشکان و کوهدشت نیز قطعی ارتباط داشتیم که همان روز اول برقرار شد، به برخی از زیرساخت‌های ارتباطی این دو منطقه نیز اشکالات جدی وارد شده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه الان شهر نورآباد امکان برقراری ارتباطات «دیتا» را ندارد و فقط صوت برقرار است، گفت: اینترنت آنجا قطع است، دسترسی مردم به اینترنت وجود ندارد.

وی، گفت: در یک اقدام دو تا سه روزه تلاش می‌کنیم شرایط ارتباطات را برگردانیم، یک سری نقاط جدید باید ارتباطات دایر شود تا امدادگران بتوانند کار انجام دهند.

وزیر ارتباطات ، گفت: شب گذشته که با رئیس جمهور صحبت کردم، اخبار پلدختر به اطلاع ایشان رسیده بود، ایشان از من خواستند که در پلدختر مستقر شوم و بر روند امداد رسانی و تسریع کارهایی که ستاد بحران به خوبی انجام می‌دهند، نظارت داشته باشم، مجموعه نیروهای نظامی و مردمی انصافاً حضور خوبی دارند، من هم توقف در خرم آباد ندارم.

آذری جهرمی، در خصوص احتمال سفر رئیس جمهور به لرستان ، گفت: من اطلاعی ندارم، ممکن بوده که به لرستان تشریف بیاورند.

 

منبع : مهر

س ب ۶۳/