رویترز ، ( شرح آنلاین )- رئیس‌جمهوری ترکیه می‌گوید علیرغم مخالفت آمریکا، پرداخت اقساط اس ۴۰۰ روسی، بدون وقفه انجام خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری کشور  ترکیه می‌گوید همچنان به پرداخت اقساط خرید سامانه اس ۴۰۰ طبق توافق با روسیه ادامه می‌دهد حال آنکه آمریکا هم شرایط مشابهی را برای واگذاری پاتریوت ارائه نداده است. و کشور ترکیه به هیچ گونه تهدیدات توسط امریکا توجه نخواهد کرد و به کار خود در جهت خرید اس ۴۰۰ روسی ادامه خواهند داد

وی در این باره تاکید کرد: اس ۴۰۰ جایگاه مهمی در مذاکرات ما دارد و استدلال‌های آمریکا نیز بسیار نادرست است. ما روند خرید اس -۴۰۰ را تکمیل کرده و به پرداخت‌های خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است مایک پنس معاون رئیس‌جمهوری آمریکا اخیراً تهدید کرده که ترکیه باید بین خرید اس ۴۰۰ و عضویت ناتو یکی را انتخاب کند.

در پاسخ به این تهدید، «فواد اُکتای» معاون رئیس‌جمهوری ترکیه در صفحه توئیتر خود نوشت: این آمریکا است که باید انتخاب کند. آیا می‌خواهد متحد ترکیه باقی بماند یا دوستی با ما را به‌ خاطر همکاری با تروریست‌ها به‌ خطر انداخته و سپر دفاعی متحد خود در ناتو را در برابر دشمنانش تضعیف کند؟

 

منبع : رویترز

الف ق ۷۲/