شهریار ، ( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز در پیامی یاد و خاطره شهیدان دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی داشت.

متن پیام ایرج شهین باهر، شهردار تبریز به شرح زیر است:

بسم رب الشهداء والصدیقین

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ

آل عمران/ آیه ۱۶۹

شهادت نام دیگر رودهای خروشان غیرت، دلاوری و شجاعت است که به دریایی بی انتها می رسد؛ خوش به حال کسانی که جرعه ای از دریای بی کران معرفت و انسانیت را چشیده و شهید سرافراز نام گرفته اند.

اگر امروز ایران ما در حوزه های مختلف به شکوفایی و رشدی چشمگیر رسیده و چهل پله ترقی در دوران شکوهمند انقلاب اسلامی طی کرده است، اگر امروز از عزتی بین المللی برخورداریم، اگر شهرها و روستاهایمان در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته اند، در سایه آسایش، آرامش و امنیتی میسر شده که از شهدای عزتمند برایمان به یادگار مانده است.

ما فرزندان انقلاب، هرگز فراموش نمی کنیم که چه در جریان پیروزی انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس جوانان برومند این مرز و بوم در برابر تجاوز و زیاده خواهی دشمنان تا آخرین قطره خون خود ایستادند و عشق به وطن، دین و عزت را به عنوان ارزش های اساسی این انقلاب معرفی کردند.

اما امروز که چنددهه از پیروزی انقلاب اسلامی و دوران هشت سال دفاع مقدس گذشته، جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب با دفاع از حرم ائمه اطهار و حریم ارزش های خود، نشان می دهند که هنوز شهادت در بین این ملت همیشه بیدار همچنان یک ارزش والا به شمار می آید.

۲۲اسفند که در تقویم ما روز گرامیداشت شهدا نام گرفته، فرصتی مغتنم برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان عزیز، تجدید میثاق با آرمان های والای آنان و تقدیر از خانواده های بزرگوارشان است.

اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، از خداوند متعال می خواهم که توان تداوم مسیر مقدس شهدا را بر ما عنایت فرماید.

ایرج شهین باهر

شهردار تبریز