جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی،( شرح آنلاین ) - رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توسعه گلخانه ها و کشت محصولات در فضاهای بسته و کنترل شده در راس برنامه های جهادکشاورزی استان قرار دارد.

اکبر فتحی در جلسه شورای هماهنگی سازمان که با حضور مدیران شهرستان و روسای مراکز جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در اتاق جلسه سازمان برگزار شد با بیان اینکه کشاورزان و بهره برداران نباید نگران بازار محصولات گلخانه ای باشند افزود: طبق ابلاغیه مقام عالی وزرات بعد از سال ۹۹ اجازه کشت محصولات آببر از جمله خیار، گوجه فرنگی و … در فضاهای باز داده نخواهد شد، لذا توسعه گلخانه ها و کشت در محیط های بسته و کنترل شده باید در اولویت های کاری مدیران و کارشناسان سازمان جهادکشاورزی استان باشد.

وی با اشاره به اهمیت و نقش نفوذ دانش روز در بخش کشاورزی و افزایش تولید در واحد سطح گفت: در حوزه ترویج اولویت اول و آخر وزارت جهادکشاورزی و سازمان جهادکشاورزی استان، افزایش ضریب نفوذ دانش به بخش کشاورزی از طریق اجرای طرح پهنه بندی اراضی زراعی می باشد.

فتحی با یادآوری این نکته که آمار و اطلاعات بخش کشاورزی در سامانه پهنه بندی موجود می باشد، ادامه داد: مدیران شهرستانها موظفند این اطلاعات و آمار را رصد و شناسائی نمایند، ورود علوم و دانش نوین به بخش کشاورزی وظیفه سازمان و کارشناسان کشاورزی بوده و استفاده بهینه و مطلوب از تجربیات کشاورزان پیشرو در قالب طرح پهنه منجر به افزایش تولید و ارتقاء بهره وری خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، گفت: توسعه سیستم های نوین آبیاری یکی دیگر از اولویت های سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی است کشور و استان ما در وضعیت خشک و نیمه خشک قرار دارد، مثلاً سد ستارخان شهرستان اهر و منطقه ارسباران با وجود بارندگیهای اخیر در شرایط خشک و بحرانی می باشد لذا اصلاح سیستمهای آبیاری در مواردی که لازم است بایستی به درستی انجام گیرد.

وی با اشاره به موضوع رفع تداخل پلاکات ثبتی و یکپارچه سازی زمین های کشاورزی، اظهار کرد: رفع تداخل پلاکهای ثبتی یک فرصت و ظرفیت قانونی محسوب می شود که می توان با تشکیل کمیته های استانی و جلسات منظم و منسجم بخشی از مشکلات کشاورزان را حل و فصل کرد.

فتحی گفت: مهمترین معضلی که در سال ۹۸ با آن مواجه خواهیم شد تامین نهاده های دامی مخصوصاً کنجاله و سویا می باشد؛ تعهدات قبلی با مشکلاتی همراه بود که با انجام مکاتباتی با مقام عالی وزارت و پیگیری ایشان، واگذاری سهمیه نهاده ها به استانها واگذار شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در ادامه تاکید کرد: بایستی تا آخرین مرحله نسبت به توزیع نهاده ها و رساندن به دست مرغدار و مصرف کننده اصلی ، رصد و شناسائی شود و ضرورت دارد در خصوص تامین نهاده با قیمت مصوب دولتی به دست تولید کننده از تمام ظرفیتهای موجود برای رسیدن به این هدف استفاده شود.

وی گفت: یکی از وظایف سازمان و مدیران سازمانی، مدیریت سالم و سالم نگهداشتن محیط می باشد باید به موضوعات کوچک نیز توجه جدی داشته باشیم و در این موارد از همکاران بازرسی و حراست کمک و مساعدت نمائیم تا بتوانیم در این زمینه اقدامات پیشگیرانه را به عمل آوریم.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان نمود: در دوم اسفند ماه سالجاری شاهد برگزاری انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هستیم ما کاملاً بیطرفانه با این موضوع برخورد خواهیم کرد و هر کاندید و نماینده ای که مورد تائید و صلاحیت شورای نگهبان قرار گیرد مورد تائید مردم و ما نیز خواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: هر مدیر بایستی با تشکیل جلسات منظم با همکاران خود و با انتقال موارد موجود در این جلسات و تفکیک، تعیین وظایف و مشخص کردن وظایف همکاران شهرستانی، در راه حل و فصل مشکلات و معضلات موجود گام های اساسی بردارد ظرفیت کارشناسان پهنه ظرفیت بسیار خوبی است بایستی از تمام ظرفیتها استفاده بهتر و بیشتری به عمل آورد.