شهریار،( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز گفت: شهرداری تمهیدات ویژه برای مواجهه با سیل احتمالی در ایستگاه های مترو و بازار تبریز بدلیل شرایط این اماکن اندیشیده است.

ایرج شهین باهر در حاشیه بازدید از اقدامات انجام یافته برای لایروبی مسیل های غرب تبریز با اعلام ان خبر گفت: ایستگاه های مترو و بازار تبریز به دلیل اینکه سطح پایین تری نسبت به دیگر نقاط شهر دارند از شرایط ویژه ای برخوردار هستند.

او افزود: برای جلوگیری از ایجاد هر نوع مشکل در ایستگاه های مترو و سطح بازار تبریز تمهیدات ویژه ای اندیشیده‌ایم.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری تبریز از ۱۵ روز پیش با بیش از ۱۵۰ دستگاه خودرو سنگین در حال لایروبی مسیل های شهری است گفت: ما در داخل شهر هیچ نوع مشکلی برای مواجهه با سیل نداریم، مشکل اصلی ما در بالادست مسیل ها و رودخانه ها است.

او افزود: بدلیل ساخت و سازهای غیر مجازی که بعضا حتی در مسیر رودخانه ها انجام شده است در بالادست مسیل ها و رودخانه ها با مشکل مواجه هستیم.

شهین باهر تصریح کرد: این بناها که در مسیر مسیل ها ساخته شده قطعا در صورت وقوع سیل با مشکل جدی مواجه خواهند شد و یقینا تخریب می شوند.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه اخطارهای لازم به ساکنین اماکن خطرناک داده شده است گفت: از این افراد خواسته ایم در ایامی که خطری این چنین محل سکونت آنها را تهدید می کند این اماکن را تخلیه کنند و در آن سکونت نداشته باشند.

او با بیان اینکه برای حل مشکل مسیل ها نیازمند همراهی دیگر دستگاه ها از جمله شرکت آب منطقه ای هستیم اظهار داشت: برای حل مشکلات مسیل ها برنامه ریزی بلند مدت باید با همراهی تمام دستگاه ها صورت بگیرد.