( شرح آنلاین ) - شهردار تبریز گفت: آماده حمایت از ایده‌ها و طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد در حوزه معماری هستیم.

ایرج شهین باهر در جمع اعضا کانون معماران و شهرسازان تبریز اظهار داشت: اعتقاد ما در مدیریت شهری این است که توسعه و تمام اتفاقات خوب با مشارکت مردم در عرصه های مختلف حاصل می شود.

شهین باهر ادامه داد: تا زمانی که صرفا دستگاه های دولتی متولی امور باشند هیچ توفیقی به دست نمی آید؛ ما برای مردم کار می کنیم و تا زمانی که خود مردم روی کار نیایند، رسیدن به اهداف توسعه ای شهرمان امکان پذیر نیست.

وی با اشاره به سوابق شخصی خود در حوزه معماری و شهرسازی، تصریح کرد: معماری یک هنر است و معماران بیش از آنکه با چیزهای دیگر در ارتباط باشند با هنر سر و کار دارند به همین خاطر برای درخشش در این حوزه باید خلاقیت داشت و کارهای متفاوتی ارائه کرد.

شهردار تبریز افزود: با توجه به اینکه روح پروژه در دست معماران است، باید بسترها را به گونه ای فراهم کنیم که خود مردم از حضور و نظرات تخصصی معماران در پروژه هایشان استقبال کنند.

وی اضافه کرد: یک معمار باید به همه موضوعات در حوزه خود اشرافیت کامل داشته باشد تا بتواند در این حوزه کارآفرین و اثرگذار باشد.

شهین باهر بزرگ ترین چالش حوزه معماری را الزامی بودن حضور معماران در پروژه ها دانست و گفت: با توجه به اینکه روح پروژه در دست معماران است، باید بسترها را به گونه ای فراهم کنیم که خود مردم از حضور و نظرات تخصصی معماران در پروژه هایشان استقبال کنند.

وی لازمه نهادینه شدن اهمیت معماران در جامعه را کار مفید و دقیق فعالان این حوزه دانست.