ورزش3، (شرح آنلاین) - آخرین برد تراکتور مقابل پرسپولیس به 4 سال و دو ماه قبل باز می‌گردد؛ جایی که شاگردان تونی اولیویرا با گل شاهین ثاقبی از سد پرسپولیسِ درخشان گذشتند.

آخرین برد تراکتور مقابل پرسپولیس به ۴ سال و دو ماه قبل باز می‌گردد؛ جایی که شاگردان تونی اولیویرا با گل شاهین ثاقبی از سد پرسپولیسِ درخشان گذشتند.

 پرسپولیس و تراکتور فردا در دیداری حساس به مصاف هم خواهند رفت. این بازی که به نوعی سرنوشت سهمیه لیگ قهرمانان تبریزی ها و سرنوشت قهرمانی تهرانی ها را مشخص می کند، فارغ از حساسیت های جدولی برای هواداران دو تیم از اهمیت زیادی برخوردار است. مصاف با پرسپولیس و استقلال مهم‌ترین بازی فصل برای تی تی ها محسوب می‌شود و آن ها همواره شور و شوق زیادی برای این دو دیدار دارند.

 

اما در ۴-۵ سال اخیر تراکتور عملکرد خوبی در برابر قرمزهای پایتخت نداشته است. این عملکرد نامطلوب تا جایی بوده که تبریزی ها حالا حسرت ۱۵۱۵ روزه برای برد مقابل پرسپولیس دارند و اگر فردا به پیروزی نرسند، این حسرت به ۱۷۰۰ روز هم خواهد رسید!

 

آخرین باری که تراکتور مقابل پرسپولیس به برتری رسید در تاریخ ۱۷ اسفند ۹۳ بود که سرخ های آذربایجان با گل شاهین ثاقبی موفق شدند تیم حمید درخشان را شکست دهند. در لیگ پانزدهم پرسپولیس یک برد و یک مساوی کسب کرد، در لیگ شانزدهم نیز چنین نتیجه ای رقم خورد اما در لیگ هفدهم شاگردان برانکو تراکتور را دبل کردند و همین ۶ امتیاز عامل قهرمانی قرمزهای تهران شد.

 

نکته جالب این است که پرسپولیس در ۵ سال اخیر عملکرد خوبی هم برابر دیگر تیم های تبریز داشته و با برانکو، فقط یک شکست مقابل گسترش فولاد را تجربه کرده است؛ آن هم در روزی که تمام ستاره های سرخپوش غایب بودند و تادئو در نوک پیکان خط حمله این تیم حضور داشت.

 

منبع : ورزش ۳

الف – ب ۶۶/