المیادین، (شزح آنلاین) - فرماندهی الحشد الشعبی عراق اعلام کرد که عملیات مشترک نیروهای این کشور با ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در مرزهای مشترک موفق بوده است.

فرماندهی الحشد الشعبی عراق در الانبار شامگاه پنجشنبه (۱۲ اردیبهشت) از موفقیت عملیات مشترک عراق و سوریه برای تأمین امنیت مرزهای مشترک خبر داد.

به گزارش شبکه المیادین، فرماندهی الحشد الشعبی گفت که نیروهای عراقی به سمت مرزهای مشترک عراق با سوریه حرکت کردند و در منطقه مورد توافق به همدیگر رسیدند.

الحشد الشعبی عراق امروز از آغاز عملیات نظامی برای پاکسازی منطقه بین شهر «القائم» تا منطقه «الولید» در استان الانبار خبر داد که بالغ بر ۲۳۲ کیلومتر مربع است.

فرماندهی عملیات الحشد الشعبی در الانبار در باره این عملیات گفت: «این عملیات شاهد هماهنگی عالی بین نیروهای الحشد و گارد مرزی و ارتش سوریه بود».

«قاسم مصلح» فرمانده این عملیات صبح امروز در مورد جزئیات عملیات مشترک سوریه و عراق گفت که این عملیات از صبح امروز (پنجشنبه) با مشارکت گردانهای ۱۳، ۱۷، ۱۸ و ۱۹ الحشد برای پاکسازی مرزها آغاز شده است.

نیروهای سازمان الحشد الشعبی عراق، به دنبال فتوای «سید علی سیستانی»، مرجع‌ تقلید شیعیان در عراق مبنی بر جهاد کفایی علیه گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ تشکیل شد. این سازمان به رغم فشارهای داخلی و خارجی علیه خود، توانست طی سال‌های گذشته، با کمک ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه مناطق تحت اشغال تروریست‌ها را آزاد و پاکسازی کند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/