مهر، (شرح آنلاین) - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: عربستان سعودی کیف پول آمریکا برای پیاده سازی سیاست های کثیف در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در آذبایجان شرقی و امام جمعه شهر تبریز در خطبه‌های عبادی سیاسی این نماز، ماه مبارک رمضان را فرصتی مناسب برای خودسازی اسلامی دانست و عنوان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای شروعی دوباره در جهت فرهنگ سازی ارزش‌های اسلامی است.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با اشاره به لزوم تداوم برنامه‌های معنوی پس از پایان ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تداوم برنامه‌های معنوی در طول سال، از اصلی ترین برکات این ماه مبارک است.

افطاری از بودجه دولت حرام است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنانش ضمن تاکید بر لزوم رعایت ساده زیستی در سفره‌های افطاری بیان کرد: هیچکدام از ادارات حق ندارد، از بودجه‌های دولتی برای مسئولان افطاری دهد.

وی تاکید کرد: افطاری دادن و دعوت مهمان برای افطار، از بودجه دولتی حرام است.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر لزوم رعایت احترام ماه مبارک رمضان توسط اقشار مختلف جامعه، یادآور شد: دست اندرکاران ذیربط باید به شدت با روزه خواری مبارزه کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ واجب شرعی حجاب، خطاب به مسافران گفت: از کسانی که قصد سفر به آذربایجان شرقی و تبریز را دارند، خواهش می‌کنیم حجاب را در سطح این شهر و استان رعایت کنند.

تبریز در گرانی، مسئولان در خواب

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه با انتقاد از عملکرد ضعیف مسئولان در ارتقا وضعیت معیشتی مردم آنان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مسئولان قضائی، کجایید که تبریز در گرانی غرق شده است.

وی افزود: هر صنف و کسبه‌ای به نوبه خود به گرانی و عملیات روانی دامن می‌زند، و گویی مسئولان در خواب غفلت به سر می‌برند.

افتتاح فاز جدیدی مصلی امام خمینی (ره)

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه سخنانش خبر داد: به منظور جلوگیری از تردد نمازگزاران در بیرون سالن اقامه نماز مصلی امام خمینی (ره)، فاز جدیدی از این سالن تا پایان هفته آینده افتتاح خواهد شد.

سند ۲۰۳۰، توافق تربیت سرباز برای غرب

حجت‌الاسلام آل هاشم، در ادامه معلمان را پایه گذاران تمدن نوین خواند و ابراز کرد: امضا تفاهم نامه ۲۰۳۰ برابر با توافق بر سر تربیت سرباز برای مزدوران غرب است.

وی افزود: ارتقا معیشت معلمان، به عنوان پرورش دهندگان اصلی ترین سرمایه کشور، از اساسی‌ترین الزامات حکومت است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر تبریز در ادامه با اشاره به قرابت تاریخی با روز اسناد ملی عنوان کرد: در روز اسناد ملی، اسنادی که در دست اشخاص ثالت به سر می‌برند، باید به سازمان اسناد ملی تحویل داده شود.

وی افزود: در صورتی که حافظه شخصی مملو از ورق‌هایی از تاریخ است، باید به سازمان اسناد ملی مراجعه کند، تا اطلاعاتش برای آیندگان حفظ شود.

جشنواره مطبوعات، فرصتی برای محک سواد رسانه‌ای مطبوعات محلی

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن تبریک روز جهانی مطبوعات به اهالی قلم، عنوان کرد: چهارمین دوره از جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی، بستری مناسب برای بروز استعدادها و ارزیابی سطح سواد رسانه‌ای اهالی مطبوعات و رسانه‌ای ها است.

وی تاکید کرد: رسانه نقش به سزایی در جهت عملی سازی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی صادره از سوی مقام معظم رهبری دارد.

سیل ۹۸، آزمون مدعیان بشر دوستی

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ، سیل ایران را آزمونی برای مدعیان بشر دوستی دانست و ابراز کرد: خدمات بشر دوستانه هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، در داخل و فرا مرزها برای مردمان سرتاسر جهان ملموس است

لزوم افزایش نظارت بر فضای مجازی

وی در بخش دیگری از سخنانش به شهادت مظلومانه حجت الاسلام قاسمی، در همدان پرداخت و عنوان کرد: فعالیت قاتل این روحانی بزرگوار در فضای مجازی و انتشار عکس‌هایی از سلاح‌های خود، و عدم تداخل جمهوری اسلامی ایران در این مسئله، لزوم افزایش نظارت بر این فضا را نشان می‌دهد.

حجت الاسلام آل هاشم در بخش بعدی خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه شهر تبریز به توافق نامه برجام و پیامدهای آن پرداخت.

وی با بیان اینکه خروج آمریکا از برجام تهدیدی جدی برای تمام کشورهای جهان است، عنوان کرد: خروج سردمدار احمق ایالات متحده آمریکا از توافق نامه برجام پنج درس مهم برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را در پی داشت.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: عدم تعادل آمریکا، شناخت ماهیت دشمنانه طرف مقابل، نتیجه انعطاف بیش از اندازه به آمریکایی‌ها و همکاری همه جانبه اروپا و آمریکا در دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران، پنج درس بزرگی بود که برجام به ایرانیان آموخت.

تمام مشکلات کشور ریشه در سیاست‌های آمریکا ندارد

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش ابراز کرد: افزایش قیمت پیاز، سیب زمینی و سایر اقلام اساسی مردم ریشه در بی تدبیری برخی مسئولان مربوطه دارد نه سیاست‌های مزدوران غربی.

وی افزود: گره زنی تمام مشکلات داخلی به آمریکا، امری غلط است.

نماینده ولی فقیه در ادامه به پیامدهای افزایش صادرات بی رویه پرداخت و گفت: افزایش قیمت بسیاری از کالاهای اساسی ریشه در قرار گرفتن بیش از اندازه این کالاها در معرض صادرات دارد.

وی افزود: بهترین راهکار ارتقا مشکلات معیشتی مردم، رونق تولید است.

حجت‌الاسلام آل هاشم ادامه داد: ترویج مدیریت جهادی، داشتن راهبرد توسعه صادرات، بهبود فضای کسب و کار، فعال سازی توانمندی‌های بخش خصوصی و مبارزه با قاچاق کالا از بهترین روش‌های رونق تولید است.

قدرت عربستان بوی ذلت می‌دهد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه عنوان کرد: مواضع جدید ترامپ در خصوص عربستان سعودی، تداوم حقارت سردمداران سعودی را در پی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: سردمداران سعودی، حاضر به حفظ مواضع قدرت علی رغم تحقیر متداول ترامپ هستند.

عربستان یا کیف پول

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش بعدی سخنانش تصریح کرد: عربستان سعودی، کیف پول ترامپ برای پیاده سازی سیاست‌های کثیف آمریکا در منطقه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در پایان با اشاره به شکست کودتای آمریکا در ونزوئلا گفت: آمریکایی‌ها در پی برکنار سازی دولت قانونی ونزوئلا با ایجاد تزلزل در این کشور به انواع گوناگون از جمله محاصره اقتصادی بودند، که این بار هم سیلی محکمی خوردند.

 

 

منبع : مهر

الف – ب ۶۶/