فارس، (شرح آنلاین) - طی مراسمی با حضور معاون صدای رسانه ملی رادیو ترتیل افتتاح شد.

طی مراسمی باحضور معاون صدای رسانه ملی رادیو ترتیل ویژه ماه مبارک رمضان افتتاح شد.

این رادیو قرار است در ایام ماه رمضان تلاوت ترتیل قاریان مختلف ایرانی و مصری را در ساعات مختلف شبانه روز و براساس جزء همان روز تقدیم شنوندگان کند.

در این مراسم شاه آبادی معاون صدای سازمان صدا و سیما ماه رمضان را فرصت جدیدی برای استغفار و پرداختن به امور معنوی دانست و گفت: امسال برای سومین بار رادیو ترتیل با همکاری همکاران عزیز راه اندازی شده و امید است مانند سال گذشته مورد استقبال علاقه مندان قرار گیرد.

وی از پخش رادیو ترتیل در شبکه رادیو نما خبر داد و گفت: رسانه ملی تلاش کرده تا رادیو ترتیل را به ویژه از لحاظ تصویری به صورت رادیوی نمای ترتیل در اختیار علاقمندان قرار دهد تا ایشان بتوانند تلاوت را از روی صفحه تلویزیونی نیز شنیده و دنبال کنند.

شاه آبادی درباره راه های دریافت رادیو ترتیل گفت: علاقمندان می‌توانند رادیو ترتیل را از طریق موج fm  ردیف ۹۵.۵ مگا‌هرتز تا پایان ماه رمضان این شبکه را دنبال کنند همچنین این رادیو از طریق گیرنده های دیجیتال هم قابل دریافت است.

معاون صدای سازمان صدا و سیما ضمن تشکر از مدیریت شبکه رادیوی قرآنی اظهار امیدواری کرد که رادیو ترتیل پاسخگوی علاقمندان و مخاطبان باشد و بتواند از برنامه‌های مختلف شبکه رادیوی قرآن، شبکه رادیوی تلاوت و شبکه رادیو ترتیل بهره کافی را ببرند و این برنامه‌ها مورد استقبال ایشان قرار گیرد.

در ادامه احمد ابوالقاسمی مدیر شبکه رادیو قرآن نیز در سخنانی با اشاره به دیگر راه های دریافت رادیو ترتیل گفت: کسانی که بخواهند صفحات تلاوت‌های روزانه را مشاهده کنند می‌توانند در ماه مبارک رمضان امسال از طریق رادیو نمای ترتیل این امکان را داشته باشند و نیز از طریق بهره گیری از اپلیکیشن ایران صدا و پایگاه اطلاع رسانی شبکه نیز علاوه بر صدا تصاویر را نیز دریافت کنند.

مدیر شبکه رادیوی قرآن در ادامه با بیان اینکه در طول ماه مبارک رمضان از تلاوت ترتیل ۱۷ تن از اساتید معروف قرآن کریم در شبکه رادیوی ترتیل بهره خواهیم گرفت گفت: تلاوت اساتیدی همچون محمود علی البنا، شحات محمد انور، عبدالعزیز عکاشه، محمدحسین سعدیان، محمدصدیق منشاوی، کریم منصوری، احمد عامر، محمد عباسی، عبدالباسط محمد عبدالصمد، محمدرضا پورزرگری، شهریار پرهیزکار، خلیل الحصری، قاسم رضیعی، عباس امام جمعه، مصطفی اسماعیل، محمدحسین سبزعلی و … از جمله تلاوت‌های مورد استفاده در ماه رمضان خواهد بود.

ابوالقاسمی در پایان با بیان اینکه ۵ تلاوت از این قاریان قرآن کریم در طول ماه مبارک رمضان تکرار خواهد شد که در مجموع ۲۳ تلاوت ترتیل به مخاطبان عرضه می‌شود تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های مهم رادیو ترتیل در سال جاری برجسته سازی خطوط در حال تلاوت است که مخاطبان بتوانند به راحتی قطعه‌ای که تلاوت می‌شود را بر روی صفحه نمایشگر ملاحظه کنند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/