فارس،( شرح آنلاین ) - رئیس‌جمهور ترکیه تأکید کرد که حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه موجب نمی‌شود که آنکارا از روایت جنایات این رژیم در غزه و دیگر مناطق فلسطین دست بردارد.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن اقدام رژیم صهیونیستی در حمله به دفتر خبرگزاری آناتولی در غزه، هشدار داد که حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دفتر خبرگزاری «آناتولی» در مرکز غزه باعث نمی‌شود آنکارا از اطلاع‌رسانی درباره جنایات رژیم صهیونیستی دست بردارد.

بنا به گزارش شبکه «راشاتودی»، اردوغان در پیامی توییتری متعهد شد:‌ «علی‌رغم چنین حملاتی، ترکیه و خبرگزاری آناتولی همچنان تروریسم و جنایات اسرائیل در غزه و دیگر بخش‌های فلسطین را روایت خواهند کرد».

از طرف دیگر، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به دفتر آناتولی را «نمونه جدیدی از تهاجم نامحدود اسرائیل» توصیف کرد.

پیش از آن نیز، مقامات فلسطینی اعلام کرده بودند که اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن دفتر خبرگزاری آناتولی با هدف از بین بردن شواهد جنایت‌های خود و آمادگی برای قتل عام در غزه است.

دور درگیری‌های اخیر در غزه که جرقه آن از راهپیمایی‌های بازگشت جمعه اخیر آغاز شده بود، در روزهای شنبه و یکشنبه به اوج خود رسید. گروه‌های فلسطینی در واکنش به حملات رژیم صهیونیستی بیش از ۶۰۰ راکت و موشک به سمت شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی شلیک کردند

با این حال، امروز (دوشنبه) مقامات رژیم صهیونیستی دستور دادند اقدامات اتخاذ شده در جنوب فلسطین اشغالی حین درگیری با نوار غزه، لغو شود و مدرسه‌ها در شهرک‌های مجاور غزه باز شده است.

بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین در حملات اخیر ۲۵ فلسطینی به شهادت رسیدند و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. واکنش راکتی مقاومت نیز منجر به کشته شدن چهار صهیونیستی و مجروحیت ۱۳۰ نفر دیگر شد.