تبریز، (شرح آنلاین) - رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی: قیمت گوشت قرمز در بازار از اسفند سال قبل تا به امروز ثابت بوده است.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از صداوسیما، علی اصغر ملکی گفت: امسال بازار خرید گوشت قرمز در ماه مبارک رمضان متفاوت‌تر از سال‌های گذشته است از این جهت که مردم اقبال کمتری به خرید گوشت قرمز دارند.

وی گفت: متاسفانه اطلاعاتی داریم که همچنان در مرز‌های کشور شاهد قاچاق دام هستیم و امیدواریم که مسئولین همچون گذشته این موضوع را پیگیری کنند تا این موضوع موجب برهم زدن ثبات قیمت گوشت در کشور نشود.

ملکی در خصوص عرضه گوشت با ارز نیمایی هم گفت: گوشت قرمز با تعرفه ارز نیمایی هم در بازار عرضه می‌شود که البته عرضه آن در سطح شهر کم است و قیمت آن هم طبق دلار امروز تا به دست مغازه دار برسد ۸۵ هزار تومان رقم می‌خورد که با سود ۱۰ درصد به دست مصرف کننده می‌رسد.

وی گفت: قیمت گوشت امروز در مغازه به صورت شقه‌ای بدون دنبه حدود ۱۰۳ هزار تومان است که به دست مغازه دار حدود ۹۵ هزار تومان می‌رسد که آن هم با احتساب سود ۱۰ درصد به دست مصرف کننده می‌رسد.

شایان ذکر است که با وجود اینکه مراکزی در شهر تبریز گوشت قرمز را به قیمت ۷۹ هزار تومان عرضه می‌کنند و علیرغم اظهارات مسئولین امر، مردم نگران ثبات قیمت اقلام در رمضان سال جاری هستند.

الف خ ۷۲ /