فارس، (شرح آنلاین) - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان هشترود از تشکیل پرونده برای متخلفان مربوط به پروژه آسفالت اتوبان پیامبر اعظم(ص) خبر داد.

شاهرخ اسداللهی بعد از ظهر دیروز سه شنبه در بازدید از اتوبان پیامبر اعظم (ص) در محدوده شهرستان هشترود در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: پیمانکار آسفالت اتوبان به علت کیفیت نامناسب آسفالت مقصر شناخته شده است.

وی گفت: نزدیک به ۶۰ کیلومتر اتوبان در محدوده هشترود واقع شده است اما آسفالتی که توسط پیمانکار به این جاده ترانزیتی ریخته شده به هیچ عنوان رضایت بخش نیست و در آسفالت کاری چه از لحاظ امکانات و چه از لحاظ کار کرد خیانت شده است.

اسداللهی افزود: خیانت به بیت المال از طرف پیمانکار آسفالت مشهود است اما خیانت بزرگ‌تر را آن کسی انجام داده که در اجرای آسفالت این بزرگ راه نظارت دقیقی نداشته و باعث به وجود آمدن تصادفات متعدد که فوتی و جرحی را در پی داشته، شده است از این رو شخص دادستان به عنوان مدعی‌العموم به این قضیه ورود کرده و برای متخلفان پرونده تشکیل داده است.

وی اظهار کرد: نظارت بر اتوبان ضعیف است و مسئولان مربوطه جوابگو نیستند اما با حضور در دادستانی هشترود باید جوابگو باشند و علت کم کاری های خود را در محضر قانون جواب بدهند.

تصادفات مختلف فوتی به خاطر آسفالت نامناسب

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان هشترود نیز در این بازدید اظهارکرد: آسفالت نامناسب اتوبان پیامبر اعظم (ص) باعث ایجاد تصادفات مختلف شده و بیشتر وقت پلیس را به خود اختصاص داده  و باعث داغدار شدن خیلی از خانواده‌ها شده است که باید مقصرین مورد پیگرد قضایی قرار گیرند.

عباس گل‌تپه افزود: آرزوی پلیس کاهش تصادفات و تخلفات است اما متاسفانه به علت کم کاری بعضی از ادارات در نظارت بر کارهای مربوطه، تخلفات بیشتر شده  اما سبز جامگان پلیس که همیشه یار و یاور مردم هستند از این کوتاهی‌ها نخواهد گذشت.

وی ادامه داد: وجود دست‌اندازهای مختلف در اتوبان و نامناسب بودن آسفالت و تبدیل شدن به گل و لای در ایام بارندگی، کار رانندگی را برای رانندگان سخت کرده و باعث تصادف می‌شود.

اتوبان  زنجان – تبریز ( پیامبر اعظم) ۲۸۶ کیلومتر است و نخستین آزاد راه کوهستانی کشور به شمار می‌آید که در سه فاز به بهره‌برداری رسیده است. همچنین این آزاد راه بخشی از راه‌ابریشم محسوب می‏‌شود و نخستین آزاد راه کوهستانی و یکی از عظیم‌ترین طرح‏‌های راهسازی کشور محسوب می‌شود.

۶۰ کیلومتر این ازاد راه در شهرستان هشترود واقع شده است.

فاز اول: ۸۵ کیلومتر از پروژه از زنجان تا سرچم در سال ۱۳۸۳

این فاز مرحله نخست ساخت آزاد راه زنجان ـ تبریز بود  که به طول ۸۵ کیلومتر در سال ۷۵ آغاز شد و بعد از حدود ۱۰سال از زنجان تا سرچم به بهره‌برداری رسید.

فاز دوم: ۱۶۰ کیلومتر آن (از سرچم تا بستان آباد) در سال ۱۳۸۶

این فاز مرحله دوم ساخت آزاد راه زنجان ـ تبریز بود  که به طول ۱۶۰ کیلومتر در سال ۸۶ از سرچم تا بستان آباد به بهره‌برداری رسید.

فاز سوم: ۴۱ کیلومتر آن (از بستان آباد تا تبریز) در سال ۱۳۹۱

این فاز مرحله سوم ساخت آزاد راه زنجان ـ تبریز بود  که به طول ۴۱ کیلومتر در سال ۹۱ از بستان آباد تا تبریز به بهره‌برداری رسید. فاز سوم شامل تونل های دوقلوی شبلی می باشد که هر کدام ۲٫۵ کیلومتر طول دارند که طولانی‌ترین تونل‌های ساخته شده در کشور هستند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/