صداوسیما، (شرح آنلاین) - حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مقدس‌زاده با انتشار پستی در فضای مجازی درباره عکس حاشیه‌ساز خود هنگام رؤیت ماه با دستگاه تراز ، توضیحاتی ارائه کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسن مقدس‌زاده روحانی‌ای که پیش‌تر عکسی از وی در هنگام رؤیت ماه با استفاده از دستگاه تراز منتشر شده بود در صفحه توئیتری خود در این باره توضیح داد.

حجت‌الاسلام مقدس‌زاده در توییتر نوشت:

تصویری از بنده در فضای مجازی منتشر شده که گویا با تراز مشغول جستجوی ماه هستم!!!
بنده این توضیحات را نه برای کسانی که از روی کینه و تعصب مخالفت می‌کنند بلکه برای کسانی عرض می‌کنم که جویای حقیقت هستند.
تراز ابزار ساده‌ و ارزان‌قیمتی است که در فقدان ابزارهای گران‌قیمت و پیشرفته می‌توان صفر افق را با آن با دقت نسبتا خوبی تشخیص داد و پس از آن با استفاده از قطب‌نما یا یکی از اجرام آسمانی (مثل محل غروب خورشید) و دانستن سمت خورشید و ماه و ارتفاع ماه، ماه را پیدا کرد.
در اکثر استهلال‌ها نیازی به ابزار دقیقتر برای پیدا کردن هلال نیست. علاوه بر آن قیمت بالای ابزارهای دقیق و کافی بودن دقت آن باعث میشه که در بیشتر استهلال‌ها از ابزار دقیق‌تر بی‌نیاز شویم.»

 

 

دستگاه رویت هلال ماه و هزار حاشیه

چند روز پیش عکسی از حجت‌الاسلام مقدس‌زاده در حال رؤیت ماه با استفاده از دستگاه تراز در فضای مجازی دست‌به‌دست شد که در ابتدا در صفحه توییتر فیروز نادری مدیرکل اکتشافات منظومهٔ خورشیدی ناسا منتشر شده بود. این کارمند ناسا با انتشار این تصویر نسبت به این موضوع ابراز شگفتی کرده بود.

 

منبع: صداوسیما

الف خ ۷۲ /