فارس، (شرح آنلاین) - فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت:با توجه به مشهود بودن جرم روزه‌خواری با روزه‌خواران در ملاعام طبق قانون برخورد می‌شود.

غلام‌عباس غلام‌زاده امروز در شهرکرد، گفت: روزه‌خواری در ملاءعام از نظر شرعی حرام، مصداق جرم مشهود و قابل تعقیب است و معذوراتی مانند بیماری و مسافرت مجوز روزه‌خواری در انظار عمومی نیست.

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری خطاب به متصدیان هتل‌ها، رستوران‌های بین‌راهی، میهمان‌پذیرها، پایانه‌ها و فرودگاه‌های استان افزود: صرفاً برای مسافران خود می‌توانند با اخذ مجوز از مراجع ذی‌ربط، با رعایت شئونات اسلامی و پوشش فضای مربوطه فعالیت کنند و ارائه خدمات توسط سایر مراکز پذیرایی از اذان صبح تا اذان مغرب ممنوع بوده و در صورت مشاهده برابر مقررات با متخلفان برخورد می‌شود.

وی ادامه داد: پلیس از رانندگان وسایط نقلیه عمومی و خصوصی انتظار دارد از تظاهر به روزه‌خواری، استعمال دخانیات و ایجاد آلودگی صوتی پرهیز کنند همچنین با توجه به این که در ماه رمضان فضای کشور آکنده از عطر بندگی و معنویت است شهروندان در رعایت عفاف و حجاب، مهربانی، کمک به مستضعفان و دیگر وظایف انسانی اهتمام داشته باشند.

غلام‌زاده تصریح کرد: مأموران پلیس در فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری تمام تلاش خود را جهت تسهیل ترافیک، عبور و مرور و سالم‌سازی فضای عمومی به کار می‌بندند و مردم ضمن همکاری و همیاری در صورت مشاهده موارد خلاف، از طریق تلفن ۱۱۰ پلیس را در اجرای قانون یاری دهند.

 

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/