فارس، (شرح آنلاین) - سخنگو و نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: بنده حافظ و امانتدار رأی مردم در شورای شهر هستم، از همین رو بنده برای انتخابات آینده هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

سجاد خدایی امروز در زنجان درباره گمانه‌زنی‌های مطرح شده درباره شرکت چند عضو شورای شهر زنجان در انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: این موضوع یک بحث شخصی است و در مقام سخنگوی شورا بنده نمی‌توانم از جانب دوستان و همکاران دیگر اظهار نظری بکنم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر زنجان افزود: اما آنچه مسلم است، بنده و همکارانم در مجموعه شورای پنجم تمام همت و تلاش خود را در راستای انجام وظایف شورایی داریم و تا کنون به این مقوله بدلیل اعتقاد بر این اصل که شورا نهاد مردمی و خدماتی است و نهاد سیاسی نیست ورود نکرده‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی در باره احتمال شرکت خود در انتخابات گفت: از جانب معتمدین، مسؤولان، اقشار و گروه‌های مختلف مردمی‌، اصناف، اساتید و جامعه فرهنگی و دانشگاهی، ورزشی، صنعتی و … پیشنهاد و توصیه‌های زیادی داشته‌ام که گاها به اصرار هم انجامیده و جا دارد از اینکه با لطف و اعتماد و محبتشان بنده را به عنوان خدمتگزار خودشان مورد تفقد قرار می‌دهند، تقدیر می‌کنم.

خدایی افزود: با توجه به اعلام جدول زمانبندی انتخابات و نزدیکی به برخی مقاطع زمانی آن بحث در محافل مختلف خصوصی و عمومی، توسط برخی از افراد و گروه‌های فعال چه در جلسات دورهمی و چه در فضای مجازی و انتشار تصاویر و… در خصوص افراد مختلف مطرح می‌شود که این گمانه‌زنی‌ها در رابطه با این موضوع بسیار مهم،کاملا  طبیعی و معمولی است.

خدایی گفت: در همین زمینه باید یادآور شوم، نظر به اینکه بنده به عنوان عضو و خدمتگزار مردم، منتخب اول مردم در شورای اسلامی شهر هستم و مردم برای شورا بودن من رأی داده و اعتماد کرده‌اند از همین رو اعتقاد قلبی دارم که باید به رای موکلان خود احترام قائل باشیم.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان گفت: همانطور که در آغاز به کار دوره پنجم هم که بحث و پیشنهادات شهردار شدن من مطرح بود و بنده اعلام کردم که اعتماد مردم و آرای مردم را وجه‌المصالحه هیچ پست و مقام و جریانی قرار نمی‌دهم که ندادم، باز هم اعلام می‌کنم که تابع رأی مردم هستم.

وی اضافه کرد: در این مدت ۲۰ ماه که از عمر شورایی پنجم سپری شده است، موکلین و مردم، خود بهترین قاضی بوده و عادلانه‌ترین قضاوت‌ها را خواهند داشت.

خدایی تصریح کرد: از همین رو باز هم اعلام می‌کنم که حافظ و امانتدار رأی مردم در شورای شهر هستم و معتقدم برای کسی که نیت خدمت بی‌منت دارد فرقی نمی‌کند که در چه پستی و در چه سطحی باشد، از همین رو بنده برای انتخابات آینده هنوز تصمیمی نگرفته‌ام.

رئیس شورای اسلامی استان زنجان در پاسخ به سوالی درباره حضور در مراسمات مختلف که احتمالا برای زمینه‌سازی برای شرکت در انتخابات است،گفت: حضور بنده در جمع مردم و مراسمات از باب انجام وظیفه و در بین مردم بودن است و از وظایف شورایی بوده و در مقام شخصیت حقیقی از یک طرف و در مقام شخصیت حقوق به عنوان سخنگو و نایب رئیس شورای شهر، عضو شورای اسلامی شهرستان و رئیس شورای اسلامی استان و عضویت حقیقی و حقوقی در تشکلات مردمی و کمیته‌ها و کمیسیون و سمت‌های حقوقی و …است و به این امر یقین دارم تا آنجا که می‌توانیم باید فعال و وقت‌گذار باشیم و به رأی و خواسته شهروندان و مردم تمکین کنیم.

وی افزود: انتظار، خواسته و نقش مردم را باید مهمترین رکن دموکراسی بدانیم و در انتخابات هم باید با یک نگاه سیستمی و جامع این مهم را به مردم به عنوان موکلین و ولی نعمتان خودمان و معتمدین و بزرگان ارزشمند شهر و استانی واگذار کنیم و به خودمان اجازه ندهیم که خودمان را مطرح کنیم.

 

الف – ب ۶۶/