فارس، (شرح آنلاین) - امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در سایه مقام معظم رهبری باید یک صدا از کشور خارج شود، گفت: در سایه وحدت و همدلی در مقابل دشمنان ایستادگی خواهد شد.

آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری اینکه هر کس که باعث از بین رفتن و تضعیف غرور انقلابی شود به کشور خیانت کرده است، اظهار کرد: هر کس خواسته یا ناخواسته دست به این کار بزند خیانت کرده و گناه بزرگی را مرتکب شده است و این گناه نابخشودنی است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر حفظ روحیه انقلابی ملت ایران گفت: عزت و روحیه انقلابی عامل اصلی ایستادگی در مقابل دشمنان نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه امروز دشمن در مقابل ما آرایش جنگی به خود گرفته است، افزود: باید در مقابل دشمن آرایش جنگی گرفته و آماده دفاع از نظام و انقلاب باشیم.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه دشمن در زمینه‌های مختلف تلاش دارد که به نظام و انقلاب ضربه بزند، تصریح کرد: در این شرایط سران سه قوه، نیروهای نظامی و انتظامی، دولتمردان و همه ملت ایران باید هوشیار و آماده باشند تا دشمن نتواند به خواسته خود برسد.

گلایه‌های مردم از گرانی کالاهای تولید داخل

امام جمعه زنجان با اشاره به گلایه مردم در اینکه اگر قطعات هواپیما و برخی موارد دیگر تحریم شده چرا باید ماکارونی، گندم و خرما که تولید داخل است گران شود، افزود: اصناف باید مردم را نیز درک کرده و اجازه ندهند مردم با مشکل مواجه شوند و در این زمینه باید دستگاه‌های نظارتی هم هوشیار باشند.

وی در ادامه به بیانیه کشورمان و اجرا نکردن برخی موارد برجام اشاره کرد و ادامه داد: اگر در مقابل دشمن کوتاه بیاییم، دشمن پا را فراتر گذاشته و ۱۰ گام جلوتر خواهد آمد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه من اعتقاد دارم که وقتی ترامپ از برجام خارج شد باید چنین تصمیماتی گرفته می‌شد، افزود: سال گذشته بود که مقام معظم رهبری فرمودند که اروپا غیر قابل اعتماد است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز در سایه مقام معظم رهبری باید یک صدا از کشور خارج شود، تصریح کرد: در سایه وحدت و همدلی در مقابل دشمنان ایستادگی و مقابله خواهد شد.

وی به دهم ماه رمضان اشاره کرد و گفت: این روز به عنوان روز نکبت نام‌گذاری شده است، افزود: در این روز به دلیل بی‌کفایتی سران کشورهای عربی و توسط انگلیس، رژیم کودک‌کش صهیونیستی اعلام موجودیت کرد.

آیت‌الله خاتمی با بیان امروز کشتار مردم منطقه و مردم فلسطین و توطئه‌های مختلف به دست این رژیم سفاک در منطقه انجام می‌شود، ادامه داد: رژیم صهیونیستی در سایه حمایت آمریکای جنایتکار و برخی شیوخ عربی و از جمله رژیم مسلمان کش سعودی جنایت‌های متعددی را در منطقه انجام می‌دهد.

امام جمعه زنجان به سالروز لغو امتیاز تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و گفت: این امر و این شکست نشان دهنده جایگاه ولایت فقیه و امامت است که پس از انقلاب دشمن با تشخیص درست همیشه به دنبال ضربه به آن بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نماز اظهار داشت: در برخی مساجد شاهد حضور کم مردم در نمازهای جماعت هستیم، که امیدوارم شاهد پرشکوه برگزار شدن آن باشیم.

آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اهمیت ثواب نماز جماعت گفت: در روایات داریم اگر انسان همه اموال خود را احسان کند در برابر ثواب یک رکعت نماز جماعت ناچیز است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اهمیت مساجد و اینکه مسجد محیط بصیرت افزایی است، تصریح کرد: بسیج مکان فرهنگی و سنگر مقابله و مبارزه با دشمن است و باید شاهد رونق بیش از پیش آن با حضور گسترده مردم باشیم.

 

الف – ب ۶۶/