فارس، (شرح آنلاین) - نماینده مردم اهر و هریس در مجلس از موافقت وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح مطالعه و احداث قطار تبریز ـ اهر خبر داد.

بیت‌الله عبدالهی امروز در اهر اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده و طرح‌های توجیهی ارائه شده به وزارت راه و شهرسازی و همچنین بررسی و مطالعه کارشناسی انجام شده از سوی این وزارتخانه در خصوص موارد مطروحه، وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای به  معاون رئیس و رئیس سازمان برنامه و بودجه موافقت این وزارتخانه را برای اجرای طرح مطالعه و احداث قطار تبریز به اهر اعلام کرده است.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی طی نامه‌ای اختصاصی به سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده که محور اهر – تبریز با متوسط ترافیک روزانه ۲۵ هزار وسیله نقلیه دارای تصادفات جرحی و فوتی  بوده و با عنایت به اینکه نزدیک به ۹۰ درصد ترافیک این محور وسایل نقلیه سبک می باشد، ایجاد یک مد ریلی مسافری در این مسیر موجب ارتقای ایمنی و رضایت‌مندی اجتماعی خواهد شد.

عبدالهی افزود: وزیر راه و شهرسازی در این نامه موافقت خود را با ایجاد طرح احداث قطار حومه تبریز – اهر با مشارکت بخش خصوصی در لایحه بودجه سال ۹۸ اعلام کرده است.

این نماینده مجلس اجرای این پروژه را به علت موقعیت ویژه منطقه ارسباران و شاهراه ارتباطی به مناطق گردشگری و همجواری با سایر استان‌ها و مناطق مرزی یک ضرورت برشمرد و افزود: تمام تلاش خود را در راستای تحقق این امر که یکی از نیازهای اساسی و از آیتم های مهم توسعه این منطقه می‌باشد به کار خواهد بست.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶/