(شرح آنلاین) - خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی به حمله به خط لوله نفت این کشور در سواحل دریای سرخ اذعان کرد.
خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی اعلام کرد خط لوله نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ، هدف حمله هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته است.
وزیر انرژی عربستان سعودی از آتش سوزی در خط لوله نفت در این کشور نزدیک ریاض خبر داد و اعلام کرد این آتش سوزی مهار شده است.
الفالح به توقف فعالیت خط لوله اصلی نفت بین منطقه الشرقیه و ینبع در ساحل دریای سرخ خبر داد و اعلام کرد این اقدام برای تعمیر خط لوله صورت گرفته است.
وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: تولید و صادرات نفت خام عربستان بدون توقف ادامه خواهد داشت.
این عملیات خرابکارانه علیه صادرات نفت به بازارهای جهانی صورت گرفت. این حمله با هواپیمای بدون سرنشین بمبگذاری شده صورت گرفت و خسارت های محدودی بر جای گذاشت.
این عملیات اهمیت مقابله با همه طرف ها را که عامل چنین عملیات خرابکارانه ای هستند را ثابت می کند.

اذعان سعودی ها به حمله به دو ایستگاه پمپاژ نفت

خبرگزاری عربستان سعودی به نقل از یک منبع امنیتی تائید کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت نفتی آرامکو در منطقه ریاض هدف حمله محدود قرار گرفتند.
ریاست امنیت عربستان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد دو ایستگاه پمپاژ نفت وابسته به شرکت آرامکو در استان های الدوادمی و عفیف در سطح محدود هدف قرار گرفتند.

حمله پهپاد‌های یمن به تاسیسات حیاتی عربستان

شبکه تلویزیونی المسیره به نقل از یک منبع نظامی از حمله هفت فروند پهپاد یمنی به اهداف اقتصادی و نفتی عربستان سعودی خبر داد.

کارشناس نظامی: رادار‌های عربستان و امارات قادر به ردیابی پهپاد‌های یمنی نیستند

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد سرتیپ محمد هاشم الخالد کارشناس مسائل نظامی در صنعا تاکید کرد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن می‌توانند توازن ترس و تهدید در برابر عربستان سعودی ایجاد کنند.
وی افزود: رادار‌های عربستان سعودی و امارات قادر به ردیابی پهپاد‌های یمنی نیستند.

حمله ارتش یمن به مخازن راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در ینبع عربستان

شبکه تلویزیونی العالم گزارش داد: در حملات یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مخازن راهبردی نفت و میدان‌های نفتی در شهر ینبع عربستان در ساحل دریای سرخ، هدف قرار گرفت.

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن: هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان را تایید کرد

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن، هدف قرار گرفتن تاسیسات نفتی عربستان را در حملات امروز یگان پهپاد ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تایید کرد.

انصارالله: در صورت ادامه تجاوزگری، حملات در عمق خاک عربستان ادامه خواهد داشت

ابراهیم العبیدی یکی از مسئولان جنبش انصارالله یمن گفت: رهبران یمن به خوبی می‌دانند چگونه عمل کنند و چگونه از گزینه‌ها و برگ‌های برنده خود استفاده کنند. تا زمانی که تجاوزگری علیه ملت یمن ادامه داشته باشد، عملیات بی سابقه در خاک عربستان ادامه پیدا خواهد کرد.

حمله به تاسیسات حیاتی عربستان با هفت پهپاد یمنی 

شبکه تلویزیونی المنار نیز به نقل از یک منبع نظامی یمنی با اشاره به عملیات گسترده علیه تاسیسات حیاتی عربستان سعودی افزود این عملیات در واکنش به ادامه تجاوزات و محاصره یمن صورت گرفت.
یک مقام نظامی اعلام کرد این حملات با هفت فروند هواپیمای بدون سرنشین علیه تاسیسات مهم و حیاتی عربستان سعودی انجام شده است .
این منبع نظامی افزود در صورت ادامه تجاوزات، برای اجرای حملات بیشتر آمادگی داریم.
گفتنی است یک شنبه صبح انفجارهای مهیبی در داخل بندر الفجیره امارات رخ داد که براساس آمار اولیه بر اثر این حادثه هفت نفت کش به آتش کشیده شد .در ابتدا این حادثه با تکذیب مقامات اماراتی و سکوت رسانه ای مواجه شد اما ساعاتی بعد این حمله با تایید مقامات اماراتی مواجه شد و عربستان سعودی اعلام کرد دو نفت کش این کشور نیز در این حادثه آسیب دیده است .
به رغم گذشت چند روز از این حادثه تاکنون اطلاعات دقیقی از آن در اختیار رسانه ها قرار نگرفته است و از میزان خسارات واقعی بندر فجیره اطلاعی در دست نیست که براساس نظر کارشناسان این سکوت خبری به علت نگرانی کشورهای غربی از افزایش بی سابقه قیمت نفت است .
الف خ ۷۲ /