اردبیل، فارس، (شرح آنلاین) - آئین تکریم و معارفه رؤسای کل دادگستری استان اردبیل با حضور معاون اول قوه قضائیه برگزار و ناصر عتباتی به عنوان رییس کل جدید دادگستری استان اردبیل معارفه شد.

پیش از ظهر امروز آئین تکریم و معارفه رئیس کل دادگستری استان اردبیل با حضور معاون اول قوه قضائیه در سالن ولایت اردبیل، برگزار شد و ناصر عتباتی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان اردبیل معارفه شد.

سرمایه‌گذاری‌های موجود مرهون تلاش‌های مسؤولان دادگستری است

استاندار اردبیل با اشاره به خدمات ویژه‌ صورت گرفته در دادگستری اردبیل، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های موجود در استان مرهون تلاش‌های این عزیزان است، دادگستری استان در حمایت از سرمایه‌گذاران و رفع موانع، اقدامات بسیار خوبی را صورت داده است.

وی اظهار داشت: باید از زحمات و تلاش‌های حجت‌السلام قاصدی تقدیر به‌عمل آورد و همچنین برای رییس کل جدید دادگستری استان آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.

استان اردبیل از حیث عملکرد از میانگین کشوری بالاتر است

رییس کل اسبق دادگستری استان اردبیل نیز اظهار کرد: گزارش کار و خروجی یک نیروی فعال در دستگاه قضا را باید در جامعه جست‌وجو کرد و امروز ما با مشاهده امنیت، آرامش و نگاه مثبت در بین مردم بسیار خرسند هستیم.

وی افزود: در حال حاضر استان اردبیل از حیث عملکرد از میانگین کشوری بالاتر بوده و حتی در برخی حوزه‌ها در بین بهترین‌های کشور قرار دارد و این عملکرد مطلوب با امکانات محدود را مرهون زحمات شبانه‌روزی همکاران و همراهی مردم هستیم.

قاصدی اضافه کرد: از روز اول بر روی مسئله سلامت درون تشکیلات حساسیت ویژه داشتیم و همواره آگاه‌سازی‌ها، بازرسی‌ها و آموزش‌های مستمر در داخل مجموعه صورت گرفته و از این‌رو هیات بازرسی پس از بازرسی به جز مواردی تذکر هیچ تخلفی را در بازرسی از قضات از این استان گزارش نکرده است.

وی تصریح کرد: حمایت از سرمایه‌گذاری سالم و برخورد با مفاسد اقتصادی دیگر مسئله حساس و مهم برای ما بود و خدا را شاکریم که امروز در این عرصه گام‌های خوبی برداشته‌ایم؛ دادگستری استان اردبیل در عین حفظ اقتدار و استقلال همکاری صمیمانه‌ای با تمامی مجموعه‌ها داشته است.

رییس کل اسبق دادگستری اظهار داشت: تلاش ما بر این بوده است که داور عادل و منصفی باشیم و فارغ از تمامی بحث‌های جناحی، حزبی، قومی و قبیله‌ای فعالیت کنیم؛ برای ما تنها قانون و شرع ملاک بوده و است.

نگاه سخت و خشن جامعه نسبت به دستگاه قضا اصلاح شده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در این مراسم گفت: در طول مدیریت حجت‌السلام قاصدی تمامی اقدامات با برنامه‌ریزی انجام گرفته و این مهم یکی از پایه‌های حاصل شدن توفیقات بود.

وی افزود: متاسفانه در جامعه تصویری از دستگاه قضائی بوجود آمده بود که همه نگاه سخت و خشن داشتند اما با تلاش‌های همکاران در این چند سال این نگاه در بین مردم، دانشگاهیان و اساتید بسیار کم‌رنگ شده است.

خدادادی با اشاره به فعالیت‌های پژوهشی، تصریح کرد: اجرای تحقیقات جامع میدانی یکی از اقدامات مؤثری بود که همواره بر آن تاکید داشتیم و خدا را شاکریم که کارهای خوبی صورت گرفت‌.

وی گفت: طرح پیشگیری از خشونت را در استان اردبیل تدوین و اجرا کردیم و پس از مدتی این طرح موفق تبدیل به طرح ملی شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: شورای حفظ بیت‌المال و فعال‌سازی آن یکی از اقدامات دیگر دادگستری در سال‌های اخیر بود؛ بیش از  ۱۵ هزار هکتار از اراضی ملی با ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعاده شد.

 

منبع : فارس

الف – ب ۶۶ /