استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از طرح های توسعه پالایشگاه نفت تبریز با اشاره به ظرفیت‌های وسیع صنعت نفت و گاز در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، گفت: تلاش می‌کنیم که حوزه نفت و گاز یکی از محورهای مهم توسعه استان باشد. به گزارش شرح آنلاین به نقل از نصر،مجید خدابخش در  نشست با مدیران و مجریان […]

استاندار آذربایجان شرقی در بازدید از طرح های توسعه پالایشگاه نفت تبریز با اشاره به ظرفیت‌های وسیع صنعت نفت و گاز در حوزه سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی، گفت: تلاش می‌کنیم که حوزه نفت و گاز یکی از محورهای مهم توسعه استان باشد.

به گزارش شرح آنلاین به نقل از نصر،مجید خدابخش در  نشست با مدیران و مجریان طرح‌های توسعه شرکت پالایش نفت تبریز، این شرکت را از الگوهای موفق خصوصی‌سازی در کشور دانست و گفت: روند خصوصی شدن این شرکت نشان می‌دهد که اگر اهلیت متقاضی در روند واگذاری شرکت‌ها بررسی شود کار موفقی انجام خواهد شد.

وی با قدردانی از رویکرد زیست‌محیطی شرکت پالایش نفت تبریز، گفت: نگاه ویژه مدیریت این شرکت به رعایت ضوابط زیست‌محیطی قابل تقدیر و ارزش‌مند است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اصلی‌ترین سرمایه‌گذاری دولت در حوزه نفت و گاز است، گفت: به دنبال این هستیم که صنعت نفت و گاز را به یکی از محورهای مهم توسعه استان تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صنعت نفت و گاز، ظرفیت وسیعی برای اشتغال‌زایی دارد و از این نظر، حمایت از صنایع نفت و گاز و خدمات مرتبط جزو اولویت‌هاست.

خدابخش به بازار ۲۵ میلیارد تومانی قطعات مورد نیاز شرکت پالایش نفت تبریزاشاره کرد و با بیان اینکه هم‌اکنون نیمی از این بازار توسط قطعه‌سازان استان تأمین می‌شود، افزود: با اجرای طرح‌های توسعه و سرمایه‌گذاری‌های جدید، ارزش این قطعات به یکصد میلیارد تومان خواهد رسید که فرصت خوبی برای صنعت قطعه‌سازی استان خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به طرح بهینه‌سازی پالایشگاه تبریز که به ارزش ۱.۶ میلیارد یورو با مشارکت یک شرکت کره‌ای اجرا خواهد شد، گفت: این طرح در شرایطی که دولت با محدودیت منابع مالی روبه‌روست، کار بسیار مهم و ارزش‌مندی است و با تمام توان از آن حمایت می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه تنها راه توسعه استان، حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است، گفت: از هر نوع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه‌های مختلف استقبال می‌کنیم.